Německé automobilové značky
Přidal sawyer, dne 18. 01. 2017, 0x
Německo je v automobilovém průmyslu zlatým grálem. Není se také čemu divit. Právě z této země pocházejí neslavnější značky a vozy, o kterých se dá říct, že je na ně spoleh. Znáte ale blíže jejich historii? Kdy se vlastně němečtí technici poprvé zaměřili na výrobu opravdového pojízdného auta a co tomu předcházelo?
Historie německého automobilového průmyslu
V Německu je pravděpodobně prvním milníkem široké automobilové historie rok 1886. Carl-Friedrich Benz - s vysoce povědomým příjmením - se pokouší postavit první vůz. Jedná se o tříkolku, která je zároveň i prvním automobilem se spalovacím motorem. Obsahuje navíc i elektrické žhavení, které si Benz po čase nechá patentovat. K hotové raritě ale dochází až o dva roky později, kdy je jeho manželkou a syny pořádána závodní akce, která je poté známá i jako nejúspěšnější markentingový tah tehdejší doby. Trasa je dlouhá sice jen 45 km, což ale nevadí. Němce i zahraniční hosty totiž tento tah dokáže velice snadno ujistit v tom, že v dalších letech dopravní prostředky nebudou muset vždy táhnout koně.
V roce 1926 se sloučila Benzova firma s Daimler Motoren Gesellschaft a došlo k přejmenování značky na Mercedes Benz, jak ji známe dnes. V dnešní době se jedná o společnost, kterou zná téměř každý na světě a milionové obraty a čím dál kvalitnější vozy jsou jejím druhým jménem.
Volkswagen
Jde bez pochyby o druhou nejznámější německou značku. Pro někoho může být překvapením, že jejímu založení se přičinil i sám Adolf Hitler, který ji prosazoval, a tak vznikla v roce 1937 v tehdejším nacistickém Německu. Překlad znamená lidový vůz, v čemž také tkvěla samotná myšlenka. Hodlalo se vyrobit auto, které by se následně dalo do sériové výroby s tím, že by si jej mohl dovolit průměrný tehdejší občas či pracující člověk, kterému by vůz výrazně usnadnil život včetně dopravy. A pravděpodobně díky tomu se stal Volkswagen v roce 1942 největším výrobcem automobilů.
Chvíle největšího úspěchu ale přišly i po válce, když byl v roce 1945 postaven Volkswagen brouk, jehož sériová výroba skončila až v roce 2002. Dodnes je ale přesto nejkupovanějším vozem na světě.
Audi
Audi je velice úzce spjato se značkou Mercedes Benz, ale i s Volkswagen Group. Založil ji August Horch v roce 1899 a přesně o 2 roky později světu představil svůj první automobil. Motor měl pouze dva válce a sílu jen pěti koní. Přesto dokázal výrazně oslnit a v roce 1904 byla zahájena sériová výroba. Zajímavostí této značky je již její samotný název. Jelikož měla značka příliš společného s Mercedesem, byl Horch nucen změnit jméno. Napadlo ho to poměrně jednoduše. Své příjmení, které v překladu znamená ,,slyš“, přeložil do latiny, čili na audi.
Dnes je Audi synonymem především pro luxusní vozy, které si nemůže dovolit každý. Elegantní design a styl jim navíc přidává na šarmu. Jedná se navíc o firmu, která během své existence zaznamenala největší finanční nárůst.
BMW
Začátky se datují od roku 1916. Právě tehdy se spojily dvě firmy, které vytvořily společnost zabývající se leteckými motory. Dokonce díky své výrobě v roce 1919 trhly rekord, když se letadlo s jejich motorem poprvé dostalo do výšky necelých 10 000 metrů nad zem, což byla na tehdejší dobu skutečně neuvěřitelná výška. Teprve až roku 1922 byla v Mnichově otevřena první továrna na automobily, která na tom samém místě sídlí dodnes. První motocykl BMW R32 pak vznikl až o rok později. Ve 30. letech už byla firma poměrně známá díky typické masce chladiče a vlastní konstrukci Dixi 3/15, s jejichž obsahem bylo prodáno okolo 16 000 kusů.
Dnes BMW vidíme jako vůz, který nemá každý, ale přesto bychom mezi majitele chtěli patřit. Od 80. let se navíc uplatňuje v oblasti sportu, předně pak v automobilových závodech.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.