Nejlepší benzínové motory aut

Technika a design

Přidal leprikon, dne 18. 10. 2016,  0x


Na silnicích jezdí auta různých značek a rozdíly mezi nimi nespočívají pouze v barvě nebo konstrukci, ale především v motoru. A kvalita motoru může být velice různorodá. Existuje nebo existovalo pouze pár aut, o jejichž motoru lze říci, že je to opravdový “držák”. Podívejme se na ně.

Jednoduchý a odolný benzínový motor Fiat 1.2/1.4 8v “Fire”

Tento motor byl na trh uveden v roce 1993 a vyráběl se až do roku 2003. Nasazen byl například do modelů Fiat Punto, Fiat Grande Punto, Fiat Panda, Fiat Idea, Ford Ka, Lancia Musa a další. Během uplynulých více než 30 dokázala řada Fire pokrýt zdvihový objem motorů od 769 do 1368 cm3 a původní osmiventilové verze byly nahrazený silnějšími šestnáctiventilovými alternativami.

Osmiventilové “8v” verze byly jednoduché stroje avšak s velkou odolnosti proti opotřebení. Pokud se majitel o auto s tímto motorem staral svědomitě a pravidelně měnil rozvodový řemen, svíčky a olej včetně filtru, jsou tyto motory i po tolika letech používání absolutně spolehlivé a nejvýše je trápí únik maziva.

Nejspolehlivější motor Ford 1.3 8v Duratec “Rocam”

S tímto motorem se můžete setkat u modelů Ford Ka a Ford Fiesta VI. Dnes už se nevyrábí (jejich výroba skončila v roce 2008), ale stále je lze považovat za jedny z nejspolehlivějších motorů pod kapotami aut značky Ford. Razantnější řidiči ocení dobrý tah v nízkých otáčkách, méně už si budou pochvalovat jeho jistou “lenivost”. Inu, žihadlo to zrovna není. Větší verze o objemu 1,6 litru jsou na evropských silnicích vidět zřídka a to konkrétně u modelů Ford SportKa a Ford StreetKa.

Servisy si pochvalují spolehlivé japonské motory

Jedním z těch “nej” byl a stále je motor Mitsubischi 1.3/1.5/1.6 MIVEC (řada 4A9), který je nasazován do modelů Mitsubishi Colt, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi ASX, Smart ForFour, a také Citroën C4 Aircross. Ono vůbec platí, že japonské motory jsou vysoce kvalitní a témě bezúdržbové.

Konkrétně tento motor se vyrábí již od roku 2004 a za posledních 12 let nebyly zjištěny žádné závady. Jím osazená vozidla jezdí do servisů jen za účelem pravidelné údržby. Mění se pouze svíčky, filtry a olej v motoru. Nic víc není třeba.

Motor pro fajnšmejkry 1.8 TSI Green tec

V rámci české republiky se jedná o kvalitní motor, za který je však nutno zaplatit. Najdeme jej v modelu Škoda Octavia a je vhodný pro ty, kteří nekoukají na korun. Dražší je nejen auto samotné, ale i spotřeba. Pro mluví nejvyšší výkon ze všech motoru v Octavii, maximální rychlost více než 230 km/h a rychlost z nuly na sto za necelý 7 a půl sekundy. A navíc je emisně velice vstřícný, což je způsobenou kombinací přímého a nepřímého vstřikování paliva.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.