Nejčastější závady Škoda Octavia

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 29. 03. 2017,  0x


Škoda Octavia patří mezi nejoblíbenější a nejčastější vozy své značky. Na základě dlouholetých zkušeností mnoha řidičů se pak odhalily i nejčastější problémy a závady, které se po několika stech tisících kilometrech mohou projevit. Na co byste se tedy jako majitelé anebo dokonce potencionální zájemci měli připravit?

Naftový motor je jistota i sázka

Dieselové motory, které používá při výrobě Škoda, patří k nejkvalitnějším a nejspolehlivějším. Bohužel se to ale nedá říct o jednotce 2.0 TDI PD. Je zde až příliš namáhaný dvouhmotový setrvačník a navíc dochází i k vysoké spotřebě motorového oleje, který je pak třeba velice často doplňovat. Obvykle udávají, že až po 30 000 km, ve skutečnosti ale o polovinu častěji.

Problémový je ale bohužel i motor 1.2 TSI, u kterého se často vyskytují potíže s rozvodovým řetězem anebo dokonce prasklou hlavou válců. Závady u dieselových motorů jsou ale velice často závislé i na samotných řidičích a zacházení s vozem během jízdy. Pokud od studeného motoru chceme příliš, nesmíme se pak divit, že se nám neodvděčí dlouhou životností.

Octavia z bazaru – co nepodcenit?

Škodovky patří k jednoznačně k nejčastěji nabízeným automobilům v bazarech. Bohužel si slovo nejčastěji dobře zapamatujte. Váže se totiž i na velice oblíbené stáčení tachometru, což spadá mezi nekalé prakticky obchodníků. Zkušenější řidič při podrobnějším pohledu pozná, že má auto najeto mnohem víc, ale ne každý patří mezi znalce v oboru.

Důležité je ale zkontrolovat i elektrickou mezinápravovou spojku u některých 4x4, což si nejlépe sami ozkoušíte při zkušební jízdě. Při koupi ojetiny se zaměřte především na výfukové potrubí. U některých modelů poměrně často podléhá korozi. Velice obvyklou závadou, která se pak objevovala u vozů vyrobených do roku 1997, byl prasklý vlnovec výfukového potrubí.

Vady na kráse u škodovky

Plno řidičů si již nějakou dobu stěžuje na údajně nekvalitní lak, který se snadno poškrábe a větev anebo štěrk z cesty pak zanechají nehezké vady na kráse vozu. Možná by si ale plno majitelů mělo uvědomit, že Škoda Octavia již dávno není automobil (pokud někdy vůbec byl) na okrasu, nýbrž na prostou jízdu po městě, kde se s nějakými oděrky musí zkrátka počítat.

Závady vnějšího osvětlení, které se taktéž poměrně často objevují, již nejsou záležitosti atraktivity, ale spíše bezpečnosti. Přední, ale i zadní světlomety je tedy nutné neustále hlídat, pokud máte najeto více jak 200 000 km. Neposlední kapitolou jsou pak stěrače, na které si také stěžuje plno řidičů. Údajně se totiž hýbají poměrně ztuha.

Každý vůz má své neduhy a Škodu Octavia nevyjímaje. Přesto se ale jedná o závady, které se objevují až po dlouhých letech a neutuchajících jízdách, kdy už má automobil ta nejlepší léta za sebou.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.