Nastavení rozvodů Škoda
Přidal sawyer, dne 7. 03. 2017, 0x
Rozvody v automobilu nepatří mezi nesmrtelné součástky a při sebemenším podezření na jejich poškození je nejlepší výměna a nové nastavení. Proč se nevyplatí tento problém podceňovat a co se stane, když s vozem i přesto budete jezdit? Je výměna náročná a jak vlastně probíhá? Přinášíme jednoduchý návod, podle kterého to zvládne každý!
Jak na výměnu rozvodů?
Nejprve musíme heverem zvednout vozidlo a následně demontovat pravé přední kolo, abychom mohli sejmout i kryt pod motorem a u řemenice. Poté je třeba odpojit akumulátor, hadici na sání, nádobky na olej, chladicí kapalinu a kryt motoru. Pak odstraníme i trubici na vzduch a vrhneme se i na uvolnění drážkového řemene, což půjde demontáží šroubů na řemenici.
Následně si podložíme pro lepší stabilitu motor heverem a vyšroubujeme blok a držák motoru, před jehož demontáží ještě sejmeme vrchní kryt rozvodů. Po jejich odkrytí bude nutné označit si polohu řemene na vačce, klikovce a vstřikovacím čerpadle. Řemen po uvolnění napínací kladky sundáme a poté veškeré kladky vyměníme za nové. Ideální by bylo použít i novou vodní pumpu.
Poté nový řemen opatrně nasadíme a dáme si pečlivě záležet na počtu zubů a na tom, aby přesně seděl na námi označených místech. Řemen opatrně a hlavně dostatečně napneme, s čímž nám pomůže kladka. Zde někteří doporučují i použití technického lepidla, aby spoje na šroubech a maticích na napínací kladce pečlivě držely.
Následně bude nutné motor několikrát ručně protočit, abychom si byli jisti, že při výměně a nastavování nových rozvodů nedošlo k chybě. Pokud bychom to zjistili až za plného provozu, mohlo by dojít k technickým a především k finančně náročným potížím. Je třeba se ujistit, zdali motor nenaráží do ventilů. Pokud je vše v pořádku a pociťujeme jen odpor komprese, můžeme motor opět zavěsit na blok a umístit na rozvody plastový kryt. Poté nasadíme i řemenici a namontujeme na příslušná místa všechny díly, které jsme před výměnou vyjmuly. Rozhodně také nezapomene doplnit chladicí kapalinu a olej, pokud je potřeba.
Jak se projeví úspěšné nastavení
Vzhledem k tomu, že jsme pracovali se spalovací soustavou, může nastartování trvat trochu déle. Motor by měl ale přesto fungovat minimálně stejně dobře jako před výměnou. Někteří automechanici navíc ještě doporučují vzít automobil na diagnostiku, díky čemuž by se dal nastavit předstřik. Přesto se ale nejedná o nutnost.
Co se stane, pokud se vadné rozvody nevymění?
Rozvody u automobilu by se měly měnit vždy na základě doporučení výrobce anebo servisního technika. Pokud by došlo k jejich závadě a řidič by vzniklé projevy ignoroval, mohlo by dojít k fatálním následkům v podobě úplné destrukce motoru, která je podstatně nákladnější a náročnější než výměna a nastavení rozvodů.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.