Monteverdi - švýcarská perla

Garáž nejlepších vozů

Přidal pavelkusy, dne 27. 08. 2019,  0x


Je to vlastně docela zvláštní, že bohatá a vyspělá země jako Švýcarsko nemá žádnou výraznou vlastní automobilku. Jednu z mála, které stojí za pozornost, bychom ale přece jenom našli. Automobilka Monteverdi vyráběla luxusní, sportovní a terénní auta v malé továrně na předměstí Basileje. 


Přestože Švýcarsko každý rok pořádá jeden z nejdůležitějších autosalonů v Ženevě, až na několik výjimek nemá vlastní produkci automobilů. Výjimku představovala automobilka Monteverdi, která vyráběla velmi zajímavé automobily v letech 1952 až 1982. Firmu založil Peter Monteverdi a továrnu si vybudoval v dílně po svém otci, který vlastnil servis. Své první auto si postavil již v sedmnácti letech. Starý Fiat přeměnil na sportovní vozítko Monteverdi Special.


Monteverdi - specialista na luxusní sportovní vozy

Peter Monteverdi převzal dílnu po smrti svého otce v roce 1956 a velmi rychlé se stal specialistou v oblasti sportovních vozů. Oficiálně prodával auta značek Ferrari, BMW a Lancia.


Osobně navrhoval uznávané závodní vozy pod značkou MBM (Monteverdi Basel Motors). určené pro formuli Junior. V roce 1961 navrhl a postavil první švýcarský vůz určený pro závody formule 1, který se účastnil závodu v Solitude. Kvůli poruše motoru bohužel vypadl již ve druhém kole. Po menším neúspěchu se Peter začal soustředit na luxusní sportovní auta.


Monteverdi High Speed - luxus, elegance a rychlost

V roce 1967 Peter světu představil svůj neskutečný dvoudvéřový sportovní vůz Monteverdi High Speed 375S. Karoserii navrhlo italské designérské studio Frua. Novinku poháněl výkonný vidlicový osmiválec od značky Chrysler o objemu 7 206 ccm, kterým mohl jet rychlostí až 250 km/h.


Dalším kouskem byl dvoudvéřové sportovní vůz kupé Monteverdi High Speed 375L, jehož karoserie opět pocházel od návrhářů z dílny Frua. Na rozdíl od předchozího modelu měl tento vůz plnohodnotná zadní sedadla. Ve fázi přípravy bohužel skončilo sportovnější kupé Monteverdi 2000 GT, jehož karoserii navrhl Peter osobně.


Monteverdi Sahara a Safari - bez obav do terénu

V polovině 70. letech Monteverdi začal vyrábět také luxusní terénní auta. V nabídce byl větší model Monteverdi Sahara a menší třídveřový model Monteverdi Safari. Oba modely se prodávaly dobře nejen v Evropě, ale také na Středním východě, kde si hodně oblíbili šmrncovní italský styl.


V roce 1982 byla výroba aut pod značkou Monteverdi ukončen a z továrny se stalo muzeum, které se však otevírá pouze na základě telefonické domluvy. Peter se dál zabýval průmyslovým designem a kromě automobilů navrhoval také čluny a jako správný Švýcar i luxusní hodinky.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.