Mazda a jejích 5 aut, na která nelze zapomenout
Přidal ronnor001, dne 20. 03. 2018, 0x
Japonská automobilka má své věrné příznivce a fanoušky po celém světě. V roce 2020 ji čekají oslavy neuvěřitelných 100 let od svého založení. Původní společnost založená Jujirem Matsudou v Hirošimě neměla s automobilovým průmyslem nic společného až do roku 1931.
Právě v tomto roce se firma, čerstvě přejmenovaná na Mazdu, pustila do výroby automobilů. Kupodivu ji válečné události a zejména jaderný útok na konci 2. světové války postihly relativně málo. Sídlo firmy a továrna se totiž nacházela v nejméně zasažené oblasti, díky čemuž se Mazda zařadila mezi společnosti, které se zasloužily o obnovu města. Pár let však trvalo, než se znovu pustila do výroby motorových vozidel.
1. Mazda-Go - první motorizovaná rikša
Tohle málo auto připomíná rikšu s motorem než klasické auto. A vlastně to tak i bylo. Tříkolka Mazda-Go kombinovala motorku a mini náklaďák a na svou dobu byla neuvěřitelně spolehlivá. Poháněl ji malý jednoválec s integrovanou převodovoku a díky své velikosti perfektně zapadala do přeplněných asijských uliček. Byla obratná a užitečná a jistě vás nepřekvapí, že nejvíce fanoušků si Mazda-Go získala nejen mezi Japonci, ale především mezi Indy.
2. Mazda Cosmo Sport 110S - první sportovní vůz
První auto, ve kterém byl použitý tzv. Wankelův motor. Krásné auto poprvé sjelo z výrobních linek v roce 1967 a poháněl jej motor bez válců a ojnic o výkonu 110 koní. Díky tomu se vlastník mohl prohánět rychlostí 190 km/h. Bohužel v této době neměly japonské automobilky v cizině takový ohlas a naopak byly považovány (bohužel) za méněcenné. Proto se také Mazdy Cosmo Sport 110S, byť se jednalo o auto se skvělými jízdními vlastnostmi, neprodávalo tolik. Na Japonském trhu zas v té době zářila Toyota 2000GT. Přes všechny nesnáze byla Mazda Cosmo Sport ohromný skok, který naznačoval, že Mazda to někam dotáhne.
3. Mazda RX-2 - první úspěch na americkém trhu
Máme tu další skvost na čtyřech kolech. Pochází z roku 1971 a nenechte se zmást různými názvy. Na asijském trhu byla známá jako Mazda Capella, v Evropě jak Mazda 626 a sportovní verze s wankelovým motorem se proslavila pod označením Mazda RX-2. A právě tenhle velice živý, technický vyspělý a vymazlený model představoval pro Mazdu tak trochu malý zázrak, který jej konečně dostal za hranice. Největší ohlas vzbudilo sportovní kupéčko.
4. Mazda MX-5 - malé, roztomilé a zábavné auto pro všechny
Tenhle model z roku 1989 připomíná britský roadster pro masy a pro Mazdu znamenal velký úspěch. Malé a veselé vypadající auto obdivovali děti, dospívající, mladí i staří, a to nejen proto, že bylo k mání za málo peněz. Velkým plusem je fakt, že se jedná o velice spolehlivé auto s dobrými jízdními vlastnostmi a jednoduchým ovládáním. Prostě autíčko pro každého.
5. Mazda 6 - prostorná, spolehlivá a krásná
Sedan střední třídy, který si rozhodně zaslouží naši pozornost. Mazda 6 je velice spolehlivý vůz s prostorným a slušně vybaveným interiérem. Majitelé tohoto krásného auto si pochvalují poddajný podvozek, perfektní ovládání a přesné řazení. Ve své třídě byste těžko našli konkurenta. Velké plus představuje také motor, který Mazdu pohání, a pyšní se nízkou spotřebou.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.