Máte rádi Porsche? Jeďte se pokochat do muzea ve Stuttgartu
Přidal lumirek, dne 25. 07. 2018, 0x
Německá značka Porsche umí dělat krásná a hlavně rychlá sportovní auta. Precizní práce taková, jak ji umí právě Němci. Pokud se vám sporťáky Porsche líbí, rozhodně vám doporučujeme výlet do Stuttgartu, kde kromě obligátních památek za vaši pozornost stojí muzeum Porsche.
V jihozápadní části Německa se nachází Stuttgart, hlavní město spolkové země Bádensko-Württembersko. Není to zrovna kousek, z Prahy je to téměř 500 km po dálnici a nejrychlejší cesta autem zabere šest hodin. Na otočku to tedy není, ale budete-li mít přes Stuttgartu cestu při jiné příležitosti, určitě si muzeum pořádně prohlédněte. Milovníky aut potěší zpráva, že ve Stuttgartu jakožto průmyslovém centru, sídlí také další slavná automobilka Daimler (Mercedes-Benz), jehož muzeum zde najdete také. To pak máte plán na celý víkend.
Muzeum Porsche na vlastní oči - dotkněte se svých oblíbenců
Muzeum Porsche najdete na předměstí Stuttgartu v Zuffenhausenu, kde si nechalo postavit moderní budovu navrženou vyhledávanou rakouskou architektkou Elke Delugan Meissl. Nové muzeum za více než 100 milionů korun Porsche otevřelo, dalo by se říci nedávno, před pár lety přesně 28. ledna 2009.
Zvláštností muzea Porsche je to, že se vystavené exponáty občas mění. Důvod je prostý. Muzeum vlastní více exponátů, než jich zvládne vystaveno. Celkem jich vlastní přibližně čtyři stovky, na výstavní plochy se jich však vejde pouze osmdesát. Ty největší poklady Porsche skrývá doslova pod zámkem. Mezi utajené poklady patří například prodloužené Porsche 911 označené 989, studie 754 Cayenne Cabriolet či prototyp C88. Ty ale běžně v muzeu neuvidíte, na ty prostě musíte mít štěstí.
Od 60. let až po současnost
Těšit se můžete na skvosty, které mapují celou historii německé automobilky. Jedním z těch nejstarších je malé závodní Porsche ze 60. let s velmi dlouhým jménem 356 B 1600 GS Carrera GTL Abarth. Vyrobeno jich bylo pouze 20 kousků, přičemž karoserie byly vyrobeny v Miláně, zbytek v Německu. Další model je Porsche Carrera GTL z roku 1960. Vítězilo na závodech Le Mans, Targa Florio a další. Poháněl jej motor s menším objemem 1,6 litru, ale o to větším výkonem 135 koní.
Rozhodně si všimněte modelu Porsche 959, což je jeden supersportovních aut vůbec. Závodilo a jezdilo na silnicích a mimo jiné se tři kusy zúčastnily 13,8 tisíc kilometrů dlouhého závodu Rallye Paříž Dakar, kde se umístilo na prvních dvou místech. Třetí servisní vůz skončil na šestém místě.
Porsche Hybrid 919 byl úspěšný zejména na 24 hodinovém závodě Le Mans. Z roku 1974 pochází Porsche 911 Carrera RSR 3.0 s motorem o objemu 3 litry a výkonem 300 koní. Dokázala se pohybovat maximálkou až 280 km/h! Pamatujete si ikonické Porsche Martini v modro-oranžových barvách, jehož průměrná rychlost na okruhu Le Mans byla v roce 1971 222,3 km/h? Tak to tu najdete také.
Modelu 917/20 také z roku 1971 se kvůli nafouklým blatníkům začalo říkat prase. Proto si vysloužilo růžovou barvu a schéma porcování čuníka včetně nápisů. Růžová svině byla na místě. Díky motoru s výkonem 600 koní mohlo svině jet až 360 km/h.
Jedním z nejslavnějších modelů je Porsche 911 RS 2.7 z roku 1973. Mělo “kachní ocas” a patřilo k nejvíce prodávaným sériově vyráběným vozidlům. Za nejzajímavější je považován model Porsche 917 PA Spyder s velice netradičním designem a atmosférickým šestnáctiválcem pod kapotou. Více aut vám popisovat nebudeme, raději se jeďte podívat sami!
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.