Maserati 3500 - vstupenka mezi top výrobce luxusních vozů

Technika a design

Přidal klasik001, dne 2. 05. 2019,  0x


Ještě v 50. letech Maserati nepatřilo mezi uznávané výrobce luxusních aut. Kdyby nepadlo rozhodnutí vyrobit luxusní vůz Maserati 3500, skončil by majitel na dlažbě. Tento model automobilku nejen zachránil před hrozícím krachem, ale zároveň ji dostal na výsluní. 


Máme tu další pohádkový příběh. Italský strojvůdce Maserati měl pět nadaných synů - Carla, Alfieriho, Binda, Ernesta a Ettoreho. Nejstarší syn Carlo závodník zemřel, když mu bylo 25 let. Ostatní čtyři synové založili firmu Officina Alfieri Maserati SpA, v níž vyráběli díly pro automobily. Konkrétně se jednalo zapalovací svíčky a servis.


Po první světové válce se pustili do výroby vlastních sportovních a závodních vozů. V roce 1926 založili automobilku se znakem trojzubce v logu podle Neptunovy sochy na náměstí v Bologni, kde vyrůstali.


Maserati 3500 - cesta za slávou a bohatstvím

Z finančních důvodů byli o deset let později nuceni firmu Maserati prodat italskému průmyslníkovi Orsimu. Ve firmě však pracovali dál jako jeho zaměstnanci dalších 10 let. Poté si založili další firmu Osca. Orsi si firmu Maserati ponechal a jeho vozy slavily úspěchy na závodech. Finančně už se mu ale tolik nedařilo.


Před krachem jej zachránil syn Omer, který prosadil plán vyrobit pořádný luxusní vůz. Stalo se. V roce 1957 bylo v Ženevě odhaleno čtyřmístné kupé Maserati 3500 GT. Ohlas byl ohromný, opravdový zájem už vlažnější. To se změnilo v roce 1961, kdy bylo Maserati 3500 GT nabídnuto na americkém trhu. Bohatí Američané se mohli doslova přetrhnout, aby jej mělo ve své garáži.


Maserati 3500 GT si koupila řada významných a slavných osobností jako monacký princ Rainier III či herci Tony Curtis, Rock Hudson a Anthony Quinn.


Maserati 3500 GT - je libo kupé nebo kabriolet?

Výrobou hliníkové karoserie bylo pověřeno studio Touring z Milána. Motor si vzal na triko sám technický ředitel Maserati Ital Giulio Alfieri, který zvýšil výkon šestiválcového motoru na 3485 ccm, ale ponechal mu dvojité zapalování jako připomínku na závodní původ motoru. Další díly dodali dodavatelé z Anglie i Německa.


Karoserie měla ladné a čisté tvary, které vynikly zejména při pohledu z boku. Výraznou masku chladiče zdobil symbol Neptunův trojzubec a vzadu vynikaly protažené blatníky zdobené chromovanými lištami. Za pozornost stál na kupé poměrně velký zavazadlový prostor s rovnou podlahou. Vkusně řešený byl interiér se zajímavě řešenou přístrojovou deskou.


V prvním roce se prodalo pouze 100 kusů. Po uvedení na americký trh se situace obrátila. V letech 1961 až 1965 bylo vyrobeno a prodáno 1983 kusů Maserati 3500 GT, které se proslavilo jako krásné kupé pro delší cesty. Vedle kupé byl k mání také otevřený kabriolet. Celkem bylo vyrobeno 245 kabrioletů, z nichž jeden vlastnil slavný americký zpěvák 60. let Dean Martin.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.