Luka EV - české elektrické retro auto ujede 300 km bez nabití
Přidal retrocar, dne 27. 04. 2018, 0x
Oblíbenost elektroaut rychle roste. Není divu. Provoz a údržba takového elektroauta je poměrně levnou záležitostí. Je fajn vědět, že ani v této oblasti Češi nestojí v pozadí. Seznamte se s krásným českým retro elektromobilem Luka EV.
Jednou z nevýhod elektromobilů je relativně nízká vzdálenost, kterou zvládnou ujet na jedno nabití. Při delších cestách je nutné naplánovat si cestu také podle nabíjejících stanic, který je zatím jako šafránu. Naštěstí pro majitele a fanoušky elektromobilů jejich počet narůstá společně se zvyšujícím se počtem elektromobilů na silnicích.
To se ale postupně mění a svůj podíl na tom mají také Češi, konkrétně společnost MW Motors, která se nedávno pochlubila luxusním retro elektroautem Luka EV. Novinka Luka EV totiž zvládne na pouhé jedno nabití ujet 300 km. Povedený retro vzhled připomínají krásná auta (např. ASton Martin DB4) z poloviny 20. století jistě potěší i milovníky klasických vozidel.
Až 300 km na jedno nabití
Nový český elektromobil pohání čtyři elektromotory, které jsou umístěné v kolech. Každý motor má výkon 12,5 kW, což dohromady činí 50 kW (68 koní). Pokud tedy někdo chce rychlíka, Luka EV nebude tou nejlepší volbou. Ostatní určitě potěší, že i s nižším výkonem zrychlí z nuly na 100 za 9,6 sekund a na silnicích se může prohánět až 146 km/. Však to nemá být žádný supersport, ale pohodlné, pěkné a hlavně stylové auto na normální ježdění.
Baterie použitá pro český elektromobilu disponuje kapacitou 21,9 kWh (110 V, 200 Ah, NiCoMn). Ani to není nezní závratně. Podle výrobce MW Motors by však Luka EV měl na jedno nabití bez problémů ujet krásných 300 km. A to je na elektromobil velmi slušné číslo. Zatím však jde o technické specifikace, které vychází z neoficiálního testování. Pokud je potvrdí i zkoušky v certifikované laboratoři, bude to pro českou společnost ohromný úspěch.
Klasika všude, kam se podíváte
Skvělé na tom je, že Luka EV nepřipomíná retro auta pouze zevnějškem, ale také interiérem, který nenásilně kombinuje klasické a moderní prvky. Z použitého materiálů převládá nestárnoucí kůže a moderní prvky vyrobené z uhlíkových vláken. Jediná drobnost, která jen zlehka narušuje jednoduchý a čistý vzhled, jsou dotyková obrazovka a kruhové větrací otvory.
Velmi povedený je tříramenný retro volant. Překvapením může být chybějící řadící páka, kterou nahrazuje otočný ovládač připomínající hliníkový uzávěr nádrže. Ten slouží k přepínání režimů pro jízdu vpřed, neutrál a vzad. Velmi výstižně zní použitý slogan “Styl z minulosti, technologie z budoucnosti”. Novinku nyní čeká spousta testů, pokud se vše podaří, české elektroauto by mohlo být k mání zhruba za cenu 20 000 EUR.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.