Lincoln Indianapolis - futuristický sportovní vůz

Veteráni a historie

Přidal losamericanos, dne 27. 06. 2018,  0x


V 50. letech se automobilky doslova předháněly ve výrobě futuristicky vyhlížejících sportovních vozů. Zahanbit se nenechala ani luxusní divize americké automobilky Ford Lincoln, která se jinak zaměřovala na výrobu luxusních vozů. Z továrny na prestižní automobily tak vyjel i tento naleštěný oranžový ďábel.

Byť americké auto si Lincoln Indianapolis premiéru užil v Evropě, konkrétně v Itálii. Však také autorem úchvatné oranžové karoserie byla italská karosárna Boano v Turíně (pozn. původně byla součástí známější karosárny Ghia). Na podvozku dodané Fordem stvořili italští designéři pod vedením samotného šéfa Giana Paola Boana něco, nad čím zůstává rozum stát. Takové auto si název po slavném závodním okruhu v Indianapolis prostě zasloužilo.


Italský vzhled skrýval americkou techniku

Na pohled italské sportovní auto ukrývalo ryze americkou techniku v čele s výkonným vidlicovým osmiválcem o objemu 5588 cm3 a výkonem až 258 koní (190 kW). Lincoln Indianapolis nejenže vypadal jako extravagantní sporťák, ale jako sporťák se rozhodně choval. A extravagantní rozhodně byl. I na 50. léta, která dala vzniknout hodně “ulítlým” automobilům.

Oranžový Lincoln dostal “plochý čumák” s dvěma dvojicemi předních světlometů umístěnými nad sebou. Mezi výrazné extravagantní prvky patřily zejména dvě dvojice falešných chromovaných výfuků na bocích vykukujících přímo z předních blatníků, rozšířené zadní blatníky s větracími otvory, částečně zakrytá kola s mohutnými maticemi a prudce klesající záď. Upřímně uznáváme, že v případě oranžové rakety Lincoln Indianapolis se spolupráce Američanů a Italů více než povedla.

 

Lincoln Indianapolis zaujal šéfa Fordu

Nový sporťák byl veřejnosti představen v roce 1955 v Turíně. Na první pohled uchvátil šéfa americké automobilky Henryho Forda II., který si vůz nechal téměř obratem přivézt do Ameriky. Později je svěřil svému příteli Errollu Flynnovi. Začátek 60. let autu štěstí nepřinesl, právě naopak. Celý interiér a částečně exteriér zničil rozsáhlý požár. Na následující tři desetiletí skončil poničený vůz v garáži nového majitele.

Naštěstí přišlo nové tisíciletí a Lincoln Indianapolis se konečně dočkal pozornosti a zasloužené renovace. Ta trvala dlouhé dva roky. Vůz se dočkal obnovení černobílého interiéru i lesklého oranžového laku na karoserii. Znovu obnovená sláva a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Už v roce 2001 zvítězil v kategorii poválečných zakázkových vozů v populární americké soutěži v Pebble Beach.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.