Jensen Interceptor - GT pro rockové a filmové hvězdy
Přidal ridimrad, dne 7. 01. 2019, 0x
Britská automobilka Jensen Motors na přelomu 60. a 70. let uplynulého století stvořila nádherný až kultovní vůz. Pod italskou karosérií se ukrývá klasický britský koncept a zámořská pohonná jednotka z Ameriky. Pozoruhodný vůz Jensen Interceptor se stal miláčkem rockových hvězd i britské královské rodiny.
Jensen Interceptor je klasické GT s nadčasovými tvary, které nikdy nevyjdou z módy. Vůz si oblíbily zejména rockové hvězdy, ale pár kousků by se našlo i v garážích britské královské rodiny. Není divu, protože se jedná o vůz, který chytne za srdce téměř každého automobilového fanouška. Nás tedy rozhodně chytl a jen tak nepustí.
Jensen Interceptor - pravé jméno pro filmovou hvězdu
Nedávno jsem dokonce měl tu čest vidět film Rallye smrti (Death Race) z roku 2008 v hlavní roli se slavným hercem Jasonem Stathamem, který si zde zahrál roli závodního jezdce Jensena Amese. Jak jinak, role řidičů mu evidentně sedí. Můžete hádat, podle kterého vozu jej jeho neznámí filmoví rodiče pojmenovali. Ve filmu to dokonce zazní a já si díky tomu tento úžasný kousek připomněl. Nečekejte žádné filmové umění, ale typickou akční zábavičku s happy endem a parádní závody, v nichž jde o život.
Vraťme se zpět do reality. Britskou automobilku Jensen Motors založili bratři Jensenové, kteří se z karosářů vypracovali k vlastní výrobě sportovních vozů. Na sportovní vozy se zaměřili až po 2. světové válce, předtím vyráběli nákladní a užitková auta značky JNSN. Vrcholem jejich činnosti byly 60. léta a počátek 70. let, kdy z jejich dílny vyjel Jensen FF a Jensen Interceptor. Tehdy do motorového průmysly vnesly technologický pokrok. V roce 1976 bohužel zkrachovali a od té doby se jim příliš nedařilo.
Jensen motors - první čtyřkolka na světě
V letech 1966 až 1971 Jensen motors vyráběla první sportovní vůz Jensen FF kategorie GT s pohonem na všechna čtyři kola. Zkratka vycházela ze slov Ferguson Formula, podle firmy Harryho Fergusona, který vyvinul systém 4x4 (4WD). Jen pro zajímavost Ferguson byl spolumajitelem společnosti Massey-Ferguson vyrábějící traktory. Jensen FF byl hodně drahý vůz a vyrobeno bylo nakonec pouze 320 kusů. Nebojte se, na tento model se podíváme v některém z příštích článků.
Karosérii FF, kterou navrhl milánský Touring, zdědil model Jensen Interceptor. Pod kapotou se ukrýval americký vidlicový osmiválec Chrysler “big block” Golden Commando o objemu 6276 cm3. Karoserie pro první modely vyráběla italská designérská společnost Vignale v Turíně. Později byla výroba přestěhována do Británie do továrny ve West Bromwich.
V průběhu deseti let bylo celkem vyrobeno 6 408 kusů. Dnes za model Jensen Interceptor ve výborném stavu zaplatíte kolem téměř 1,5 milionů korun. To je jenom informace pro ty, kteří by tohoto britského krasavce chtěli mít ve své garáži.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.