Jarama - skoro zapomenuté Lamborghini
Přidal blaznivystarous, dne 30. 09. 2018, 0x
V kategorii supersportovních aut stojí značka Lamborghini na prvních příčkách. K nejznámějším modelů patří Miura, Countach, Espada a další. Zakladatel automobilky sám Ferruccio Lamborghini však nejraději vzpomíná na téměř zapomenutý model kupé Jarama z první poloviny 70. let.
Lamborghini Jarama nebyl typický dechberoucí supersport. Prodával se mezi lety 1970 až 1976 a jednalo se o čtyřmístné kupé, který měl motor umístěný vpředu. Na výrobní lince továrny Lamborghini v Sant´ Agata Bolegnese bylo vyrobeno bylo pouze 328 kusů. Možná proto se postupem času na tento krásný kousek pozapomnělo.
Jarama - ideální kompromis mezi Miurou a Espadou
Podle Ferruccia byla Jarama skvělým kompromisem mezi příliš extrovertní Miurou a příliš kontroverzní Espadou. Zatímco Miura byla sportovním vozem pro muže milující rychlost, Espada vedle rychlosti nabízela prostor a pohodlí. Jarama byla obojím.
Ferruccio byl úžasný muž. Své bohatství získal díky výrobě užitkových vozidel, konkrétně traktorů. Do výroby supersportovních vozů se pustil v roce 1963 na protest proti Enzovi Ferrarimu, který podle něj nevyráběl sportovní vozidla vhodná na běžné silnice. A to bylo právě to, co chtěl Ferruccio. Jeho prvním dílem bylo uhlazené a rychlé cestovní kupé Lamborghini 350 GT.
Jamara 400 GT vznikla jako nástupce sportovního modelu Islero. Byla však kratší a širší. Použit byl o 27 centimetrů zkrácený podvozek modelu Espady. Karosérii navrhl Marcello Gandini a Bertone. Jamaru poháněl čtyřlitrový vidlicový dvanáctiválec o výkonu 350 koní. Pozdější verze měla motor se silnějším výkonem 365 koní. Maximální rychlost činila 260 km/h a na stovku se Lamborghini Jamara dostala za 6,8 vteřin.
Jamara - kombort pro 4 pasažéry
Lamborghini Jamara nabízela pohodlné svezení pro 4 pasažéry, aniž by to nějak ovlivnilo její úžasné jízdní vlastnosti. Bez problémů zvládala udržet krok se supersportovními vozy v této době. Ze 328 vyrobených kusů bylo 176 Jarama GT a 152 Jarama GTS.
Jarama GTS byla novou vylepšenou verzí, která měla upravený motor a kvalita zpracování byla výrazně lepší. Exteriér získal nové chladící otvory za koly a interiér nové sedačky, které poskytly více prostory zejména pasažérům na zadních sedačkách.
Prodejně tento vůz nakonec překonal větší model Espada. Přitom právě Jarama splňovala představy původního majitele a zakladatele značky Lamborghini, který v roce 1972 svou společnost opustil.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.