Jaké je nejspolehlivější SUV?
Přidal leprikon, dne 25. 04. 2017, 0x
SUV je oblíbený typ auta a výrobců, kteří SUV vyrábí je celá řada. Je proto velmi těžké najít jedno jediné SUV, které by bylo možné považovat za nejlepší a nejspolehlivější. Lidé jsou různí a stejně různé jsou i jejich požadavky. Co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Ze současné nabídky jsme proto vybrali pět představitelů SUV, které jsou spolehlivé a dají se pořídit za 150 000 až 300 000 korun.
Moderní SUV je robustní bezpečné auto vhodné do menšího terénu. Nejčastěji je však využívají rodiny, jelikož jej považují za nejbezpečnější variantu. SUV jsou spolehlivé, kvalitní a mají slušné jízdní vlastnosti. Mezi nevýhody patří vyšší spotřeba a především vyšší pořizovací cena.
Kia Sportage 2.0 CRDI
Mezi nejlepší ojetá SUV, která lze na současném automobilovém trhu sehnat, je třetí generace Kia Sportage 2.0 CRDI. Vyráběla se v letech 2010 až 2015 a je ideální volbou pro ty, kteří preferují dieselový motor a pohon 4x4. Modely s benzínovými motory už tak skvělé nejsou. Kritika se v jejich případě snášela na nedostatečnou dynamiku a i vysokou spotřebu. S dieselm však chybu neuděláte nikdy. Nejlépe jsou hodnoceny jízdní vlastnosti a provedení překonává i evropskou konkurenci. Hlavní výhodou je velká olejová náplň u motoru, která zvládá delší intervaly výměny oleje, což je zrovna v případě Čechů častý nešvar.
Subaru Forester 2.0i
Tento model bývá občas označován jako “Lesník” a opět se jedná o dobrou volbu. Potěší dobrými jízdními vlastnostmi. Jelikož je to ale spíše pracovní auto, hodí se spíše pro používání mimo město, dálnice a vůbec asfaltové cesty. Naopak jej využijí a ocení lidé, kteří se hodně pohybují v horách a absolvují krátké trasy v kopcích a vůbec na špatných silnicích. Na rozdíl od Kia Sportage je lepší volbou benzínový dvoulitr s manuální převodovkou. Při koupi ojetého Forestera se zaměřte na podvozek a převodovku, která při jízdě terénem trpí nejvíce.
Škoda Yeti 2.0 TDI-CR 103 kW
Do naší malé špičky nejlepších SUV se dostalo i české auto Škoda Yeti. Platí to však pouze pro modely, které mají na výrobním štítku uvedený kód motoru CFHC.Jedná se dvoulitrový diesel, který nemá choulostivé vířivé klapky v sání. Při dobré péči zvládne Škoda Yeti najede i hodně přes 300 000 km. Důležité je včas měnit olej každých 40 000 až 60 000 kilometrů.
Toyota RAV4
Je velká škoda, že je tato Toyota poněkud přehlížená. Není to sice auto do těžkého terénu, ale to není většina SUV. Díky pohonu na všechna kola Toyota RAV4 zvládne i lehčí terén mimo asfalt. Nejlepší volbou je benzínovým motor 2.0 o výkonu 110 kW(150 koní), jehož spotřeba se pohybuje okolo slušných 8,5 až 10 litru na 100 km. Záleží ovšem na stylu jízdy, která může spotřebu snížit, ale i výrazně zvýšit.
Volvo XC90 2.4D/D5
Pokud je váš finanční rozpočet štědřejší a hledáte prestižnější SUV, je Volvo v podstatě jedinou volbou. Asi nejlepší jsou verze 2.4D a pozdější D5. Špatnou volbou není ani automat, pokud však předchozí majitelé nezapoměli měnit olejovou náplň. Volvo je kvalitní a odolné auto, jehož údržba i provoz je snesitelný než u dražší konkurence BMW X5, VW Touareg nebo Audi Q7.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.