Jak vyleštit zažloutlé světlomety?

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 2. 12. 2016,  0x


Pro výrobu předních světlometů včetně krycích skel je používán čirý polykarbonát. Povrch celého světlometu pokrývá průhledný lak, který jej chrání před vlive UV záření a mechanickým poškozením. Jenomže tato vrstva se časem oddrolí a UV záření pronikne ke světlometům. Ty začnou žloutnout.

Zažloutlé světlomety pěkně nevypadají, ale hlavním problémem není estetický dojem, ale něco závažnější. Zažloutnutí způsobuje snížení prostupnosti světla a světlomet “slepne”. Existují 3 možnosti, jak problém zažloutlých světlometů vyřešit.

  1. Výměna světlometu za nový originální kus. Ideální, ale drahé řešení.
  2. Výměna světlometu za neoriginální díl. Levnější a nejisté řešení. Odborníci tvrdí, že neoriginální světlomet má slabší světelné vlastnosti.
  3. Repase (vyčištění a vyleštění) stávajících světlometů. Nejlevnější řešení, které akorát zabere váš čas.

Vyčištění a vyleštění zažloužtlých světlometů

Vyleštění zažloutlých světlometů je sice pracné, ale výsledek rozhodně stojí za to. Je škoda vyhazovat funkční díl, který “stačí” vyčisti a bude opět jako nový. Vyčištění a vyleštění světlometu zabere cca 2 hodiny na jeden kus. Jak na to?

  • Světlomety se snáze čistí, když je vymontujete z auta. A navíc si při práci nezašpiníte celé auto.
  • Světlomet pevně upněte na montážním stole, aby se nepohyboval. Může to být pracovní stůl nebo spojené dřevěné kozy, na které si přišroubujete dorazy. Možností je ale určitě více.
  • Z povrch světlometu je třeba odstranit zbytky laku. Použijte smirkové plátno o hrubosti 400. Pomoci si můžete vrtačkou nebo leštičkou, ale ruční práce je ruční práce. S broušením nespěchejte. Občas sklo polijte vodou. Pokud se povrch namočí stejnoměrně, odstranili jste všechen lak.
  • Vezměte smirkový papír o hrubosti 800 a 2000. Nikdy nebrousím nasucho a sklo poléváme vodou. Tím odstraníte nerovnosti, rýhy a šrámy od kamínku. Na pohled se však povrch světlometů nezmění.
  • Nyní je nutné světlomety vyleštit. Použít můžete vrtačku nebo leštičku, na kterou přimontujete molitanový kotouč pomocí stopky na uchycení. Seženete jej v obchodě s barvami na auta a stojí pár desítek korun. Leštíme opět pod vodou. Je to jemnější a povrch skla se chladí.
  • Na závěr přeleštěte povrch světlometů “beránkem”. Výsledkem jsou opět čisté a bílé světlomety. Po žluté barvě není stopy.
  • Vyčištěné a vyleštěné světlomety lze ošetřit nástřikem polyuretanovho laku s UV filtrem, který oddálí zažloutnutí a udrží světlomety čisté po delší dobu.

TIP: Na internetu lze snadno sehnat celou sadu potřebných přípravků a materiálů na renovaci světlometů (brusné papíry, molitanový kotouč, leštící pasta, vosk a další). My jsme narazili na sadu Cares, která slibuje profesionální výsledek. Jedno balení má vystačit na vyleštění zažloutlých předních i zadních světlometů.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.