Hyundai i30 kombi - recenze
Přidal nicolaus, dne 30. 11. 2016, 0x
Modernizovaná generace vozu Hyundai i30 cílí na daleko vyšší příčky než ta předchozí. Kromě klasických předností, jako například prostornost, chce nabídnout i mnohem modernější techniku, špičkovou kvalitu a přitažlivý sex-appeal. Jak je to ale doopravdy a co nám může nabídnout?
Pořizovací náklady
Pořizovací náklady pro vůz | Hyundai i30 Kombi 1.6 CRDi/81 kW |
Základní cena | 449 990 Kč (Trikolor) |
Základní výbava | ABS, ESP, čelní + boční airbagy, klimatizace, rádio, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná zrcátka a přední okna |
Hlavové/kolenní airbagy | Ano/Ne |
Automatická klimatizace | Ne |
Elektronické ovládání zadních oken | 15 000 Kč *** |
Tempomat | 15 000 Kč *** |
Mlhovky | Ano |
Palubní počítač | Ano |
Parkovací senzory | 15 000 Kč *** (zadní) |
Navigace | Ne |
Litá kola | Ne |
Metalíza | 13 900 Kč |
*** paket Komfort |
Mezi zásadní klady patří zejména podvozek s většími koly, který vyniká svými schopnostmi v zatáčkách na suchém asfaltu a zároveň poskytuje i luxusní komfort.
Jde o jeden z nejprostornějších modelů nižší střední třídy. Interiér opravdu působí velice vzdušně a poměry uvnitř jsou navíc vzácně vyrovnané. Nikde nic neschází, nikde zbytečně nepřetéká.
I kvality sezení je více než skvělá. Především opěradla sedačky řidiče a spolujezdce jsou až prostopášná.
LED světla denního svícení patří ke každému provedení nové i30.
U verze Trikolor Premium můžeme čekat kožené čalounění, 3D přístrojovou deskou Supervision s okouzlující grafikou velkého TFT displeje.
Kvalitní materiály, které skvěle působí na dotek stejně tlumeně, jako fungují veškeré ovladače, se zavírají i dveře.
Rozměrové údaje o vozidle
Místo podélné/na kolena ideál | 167/9 |
Vertikální prostornost P/Z, místo nad hlavou P/Z | 97-104/99, 5-13/9 |
Šířka interiéru P/Z, šířka v loktech P/Z | 132/131, 148/147 |
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo | 50 x 50/50 x 48 |
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) | 66 x 51 |
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) | 86 x 108 |
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi | 61/183 |
Hyundai i30 má nižší nakládací hranu, než mají některá ostatní vozidla. Využití jistě najdou také úschovné schránky pod podlahou zavazadelníku. Páté dveře by se ale mohly otevírat výš.
Mírné rezonování ze zadní části vozu v mrazu na panelových dálnicích by se dalo tomuto modelu vytknout.
Poměr cena/výbava zatím není tak výhodný, jako byl u starších verzí. Slabinu i-třicítky je i zpřevodování jinak příjemného základního benzinového vozidla s objemem 1,4 l. Šest stupňů inženýři odkrokovali tak krátce, že má vozidlo na dálnici zbytečně vysokou spotřebu. Nepodává zrovna skvělé výkony ve zrychlení. V rychlostech do 130 km/h je docela obstojný, ale nad výše zmíněnou hranicí je nedostatek výkonu opravdu znát, nehledě na to, že v rychlostech kolem 160 km/h již zcela ztrácí dech. Spotřeba se pak pohybuje okolo sedmi litrů na 100 km.
Motor je bohužel jeden z nejslabších nabízených dieselových variant má pouze 66 kW. Není žádný trhač asfaltu.
Je zřejmé, že existují i lepší automobily v dané třídě. Pro spoustu lidí to bude stále jen "korejský" Hyundai. I30 vám ale nabídne jen těžko překonatelný poměr cena/výbava, užitné vlastnosti a spolehlivost, která je potřeba především na našich rozbitých silnicích, na kterých si tento auťák vede opravdu obstojně.
Benzinová verze 1.6 GDI ve spojení se skvělým podvozkem, může nadchnou i milovníky sportovnějších typů aut, kteří dosud o i30 v této souvislosti vůbec neuvažovali.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.