Ford Taunus 17M RS Hardtop Coupe P7b - ostrý předek ostrých Fordů
Přidal sautemnacestach, dne 25. 10. 2018, 0x
Tento sportovní skvost se vyráběl v letech 1968 až 1971. Bylo to krátké období na konci 70. let, kdy se americká automobilka Ford pustila do výroby jedinečných sportovních vozů. Povedlo se. Dodnes téměř čtyřicet let Ford Taunus RS jezdí jako nový.
S dnešními sportovními vozy nelze Ford Taunus 17M RS Hardtop Coupe P7b úplně srovnávat. Čtyřicet let ve vývoji automobilů znamená propastný rozdíl. Podle měřítek dnešních sportovních vozidel sportovně nevyhlížejí sedadla a hlavu nám nezatočí ani maximální rychlost 160 km/h.
Sedadla končí někde v úrovni lopatek, nemají hlavové opěrky o výškovém nastavení nemluvě. Rovněž bezpečnost vozu byla diskutabilní s ohledem na ohromný volant s tenkým středem mířící rovnou na hrudník. To však neznamená, že si nezaslouží náš obdiv. Na svou dobu to totiž byl opravdu výjimečný vůz.
Ford Taunus 17M RS - prostá radost z řízení
S prvním nastartováním nečekejte okamžitý nástup nadšení z tohoto téměř čtyřicet let starého veterána. Žádný ohromující zvuk se nekoná. Jakmile se ale rozjedete, těšit se můžete na velmi příjemné překvapení. Pod kapotou modelu Ford Taunus se ukrývá dvoulitrový šestiválce s výkonem 90 koní (66 kW).
Pokud se vám to zdá málo, zarazte. Motor neomezují žádné otravné emisní normy a na přidání plynu reaguje bleskově. Ti, kteří měli čest tento vůz řídit, si pochvalují přesnost řízení. Stopa je naprostá přesná, vůz není nutné korigovat. Ne jako u dnešních rádoby moderních vozidel, kdy je odezva řízení tak nějak nulová a neustále je nutná korigovat směr jízdy.
Ve Ford Taunus je prostě dopředu cítit, kam vedou kola, a zda náhodou nehrozí riziko smyku. S tím je nutné počítat zejména v ostrých zatáček s ohledem na pohon na zadní kola. Díky skvělému řízení je jízda neuvěřitelným zážitkem.
Ford Taunus 17M RS - drobnosti, které pobaví
Zejména pro starší ročníky mají “retro” auta nezapomenutelné kouzlo. Také u vozu Ford Taunus si díky pár drobnostem vzpomenete na mladší léta. Je to například jeden klíček od kufru i hrdla nádrže šikovně skryté pod registrační značkou. Jediný rozdíl je, že otáčíte klíčkem na opačnou stranu.
Také trojúhelníková výklopná okénka u předních dveří vyvolají spousty vzpomínek. Středovému tunelu dominují tři velké budíky, které zabírají odkládací plochu, ale to nikomu nevadí. O tom tento vůz přece není.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.