Ferrari Superamerica - když krása střídá krásu
Přidal rudaruda, dne 29. 08. 2018, 0x
Italského výrobce sportovních automobilů není nutné představovat. Značku Ferrari zná prostě každý. Mezi modely, na které by automobilový svět rozhodně zapomenout neměl, náleží Ferrari Superamerica. V 50. letech uplynulého století s přehledem ovládl americký trh.
Ačkoliv je Ferrari italská značka, v 50. letech byly Spojené státy jejím hlavním odběratelem. Vozy Ferrari byly označované přídomkem GT a America tehdy nahradily silnější, rychlejší a krásnější modely s přídomkem Superamerica. V roce 1955 byl na pařížském autosalonu představen zcela nový model Ferrari 410 Superamerica a v lednu o rok později již slavil svou premiérovou jízdu v Bruselu.
Ferrari 410 Superamerica
Zapomeňte na sériovou výrobu o desítkách tisíc kusů. Každý jednotlivý kus tohoto úchvatného modelu byl vyroben ručně, přičemž výroba jednoho vozu zabrala přibližně měsíc. Během let 1956 až 1959 tak bylo vyrobeno “pouze” 34 vozů. 30 kusu získalo karosérii od Pinin Farini, zbylé čtyři byly výjimečnější. Jedno bylo kupé, druhý kabriolet, poslední dva karosovala designérská studia Ghia a Scagletti.
Ferrari 410 Superamerica se vyznačovalo vysoce elegantními tvary, které prezentovala nekonečně dlouhá příď s oválnou maskou chladiče. Pozornost vzbuzovaly zejména velké větrací otvory zakryté chromovanou mříží umístěné za předními koly. Právě ty se pro tento model staly charakteristickým znakem. Pod kapotou dlouhé přídi byl umístěn mohutný a výkonný motor V12 Lampredi o objemu 4962 cm3 a s postupně se zvyšujícím výkonem od 300 do 400 koní.
Druhá série se lišila zkráceným rozvorem o 200 mm na 2600 mm a vyšším výkonem o 20 koní. Speciální kus představoval model vyrobený pro Jana de Vrooma z roku 1957. Třetí série se pyšnila výkonem 400 koní. První vystavený model této závěrečné série byl prodán za neuvěřitelných 16 800 dolarů. Pro srovnání - tehdejší luxusní Mercedes-Benz 300 SL se prodával za poloviční sumu.
Ferrari 400 Superamerica
V roce 1959 byla ukončena výroba velmi žádaného modelu 410 a nahradil je model nový - Ferrari 400 Superamerica. Do jeho útrob byl vložen o něco málo výkonný čtyřlitrový motor V12 o objemu 3967 cm3. Od roku 1959 do roku 1964 Ferrari vyrobilo cca 50 kusů ve variantách kupé a kabriolet. Karoserie ve většině případu dodalo opět studio Pinin Farina.
Nový vůz měl opět elegantní tvary, z boků ale zmizely větrací otvory. Ten se přemístil na dlouhou kapotu, pod níž se skrýval motor. Druhá série vypadala odlišně díky novém prvku, kterým se stala splývající záď, díky které získala název Coupe Aerodynamico. Vyrobeno bylo 24 kusů.
Jistě vás nepřekvapí, že Ferrari Superamerica patří k nejkrásnějším vozům italské automobilky všech dob a je o ně ohromný zájem i po více než 50 letech. Cena kabrioletu Ferrari 400 Superamerica často překoná hranici 2 milionů Eur.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.