Ferrari 375 MM - s větrem o závod
Přidal svetremozavod, dne 22. 11. 2018, 0x
V momentě, kdy člověk vynalezl auto, bylo otázkou času, kdy se objeví první závodní vůz. Od počátku 20. století se automobilky předhání ve vývoji nejrychlejších a nejvýkonnějších vozů. Rychle se vyprofilovaly automobilky, které se na luxusní sportovní vozy specializují dodnes. Jako například italská automobilka Ferrari.
V první polovině 50. let Ferrari vyjelo na trh se super výkonným modelem Ferrari 375 MM, který pod kapotou ukrýval 4,5 litrový vidlicový dvanáctiválec s rozvodem DOHC. To musela být jízda, asi si právě říkáte. Máte pravdu. Poprvé byl tento motor použitý u jednomístného závodního vozu Ferrari 375 F1 v roce 1950. Byl úspěšný a v září skončil druhý v úplně prvním ročníků závodu Formule 1 na okruhu v Monze. Na anglickém okruhu Silverstone se již těšil z prvního místa.
Ferrari 375 MM - závodní motor i na silnice
Motor byl natolik úspěšný, že se vedení Ferrari rozhodlo jej použít i do silniční verze sportovních vozů. Hrdým “nositelem” se stal skvostný sportovní vůz Ferrari 375 MM. Jen pro zajímavost číslo 375 znamená objem jednoho válce a písmena MM byla zkratkou závodu Mille Miglia.
Vůz ale dostal lehce upravenou verzi. Objem motoru byl zvýšený na 4 523 cm3 a výkon motoru činil šílených 340 koní. Už v 50. letech se Ferrari mohlo řítit rychlostí až 275 km/h. Takže ano, musela to být vskutku parádní projížďka.
Ferarri 375 MM od Pinin Farina a dalších
Bohatí zájemci si mohli vybrat z dvou typů karoserie - berlinetty a barchetty, které pocházely z nejslavnějších karosářských dílen v Itálie Pinin Farina, Ghia, Vignale a Scaglietti. Že vám tato cizí slova nic neříkají? Berlinetta je označení pro kupé s pevnou střechou a barchetta představovala dvoumístný vůz bez střechy.
Salon Pinin Farina postavila berlinettu pro 24 hodinový závod v Le Mans pro rok 1953. Tento model si oblíbil íránský šáh Rezá Pahlaví, který si jich koupil rovnou několik. Pinin Farina postavilo také kupé z roku 1954 vyrobené na objednávku filmového režiséra a scénáristy Roberta Rosselliniho. Mělo jít o svatební dar pro manželku. Ferrari 375 MM sklízelo jeden úspěch za druhým. Výsledkem byl vznik cestovní třídy GT v podobě dvoumístného kupé s hliníkovou karosérií Ferrari 375 MM Berlinetta Speciale v roce 1955.
S dalšími kreacemi přišly také ostatní karosárny. Vignale představilo model Ferrari 375 MM Spyder, který si koupil Američan Luigi Chinetti. Již zmiňovaný režisér Roberto Rossallini Ferrari zbožňoval a koupil si i Ferrari 375 MM od salonu Scaglietti. Salon Ghia zas připravil exkluzivní vůz Ferrari 375 MM s dlouhou přídí a lakováním ve dvou barvách. Objednal si jej Američan Robert Wilki z Milwaukee.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.