Ferrari 250 GT SWB - čistá automobilová krása

Garáž nejlepších vozů

Přidal mameradiauta, dne 14. 04. 2019,  0x


V roce 1961 bylo vyrobeno 176 kousků úchvatného sporťáku Ferrari 250 GT Berlinetta SWB. Do dnešních dob se zachovala sotva polovina a my můžeme šťastným majitelům tiše závidět. A že není mnoho lidí, kteří si jej mohou dovolit. Cena se totiž pohybuje kolem 100 milionů korun a více a to není zrovna zanedbatelná suma.  


Premiéra toho pozoruhodného vozu se odehrála na konci 50. let na autosalonu v Paříži. Jedná se o jednu z nejpovedenějších variant modelu Ferrari 250 GT vedle Berlinetty Interim, kupé navrženého salonem Pinin Farina, spidera California, Lusse a čtyřsedadlového GT/E.


Ferrari 250 GT Berlinetta SWB - kratší rozvor, lepší ovladatelnost

Celý název tohoto krasavce zní Ferrari 250 GT Berlinetta SWB, přičemž zkratka SWB znamená short wheelbase, česky zkrácený rozvor. Oproti ostatním karosářským variantám mělo SWB kratší rozvor o 200 mm na 2400 mm, čímž bylo docíleno lepší ovladatelnosti.


Vývojem této berlinetty byl pověřený tým složený ze tří vyhlášených odborníků - Giotto Bizzarrini, Carlo Chiti a Mauro Forghieri. Tato trojice o pár let později stála za dalším povedeným modelem a to Ferrari 250 GTO.


Design karoserie navrhl italský salón Pinin Farina a vyrobila je karosárna Scaglietti. Mezi charakteristické znaky patří decentní větrací otvory, které jsou umístěné za předními blatníky a před dveřmi, a velký nasávací otvor na kapotě auta. Na výrazné masce chladiče se vyjímá znak slavné italské automobilky vzpínající černý kůň.


Ferrari 250 GT SWB - jednoduchý interiér a výkonný motor

Tohle Ferrari bylo opravdové sportovní dvousedadlové kupé, žádný extrémní luxus, určené pro běžný provoz i závodní okruhy. V interiéru byly pouze sportovní sedačky, účelová přístrojová deska bez zbytečností a s dlouhou řadící pákou pro rychlejší řazení. Pod kapotou se ukrýval výkonný celohliníkový dvanáctiválcový motor 168B Colombo s výkonem od 240 do 280 koní, který dokázal 960 kilogramů vážící sporťák vytáhnout až na rychlost 270 km/h.


Celkem bylo vyrobeno 176 kusů. Spousta jich skončila na závodních okruzích, zvítězila v různých automobilových soutěžích i závodech do vrchu. Ferrari 250 GT SWB bylo hodně všestranné závodní auto. Mezi největší vítězství patřilo první místě v závodě Intereuropa Cup v roce 1960 a první místo v šampionátů konstruktéru třídy GT a Tourist Trophy v roce 1961.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.