Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Extrémně vylepšený originál

Technika a design

Přidal ladavejvara, dne 5. 05. 2019,  0x


Když se kácí stromy, lítají třísky. Když se neshodnou geniální technici s bohatými zákazníky, vznikají automobilové legendy. Přesně tím je upravený sportovní vůz Ferrari 250 GT SWB Breadvan patřící bohatému a vlivnému Italovi Volpimu, jenž vznikl na truc Enzo Ferrarimu. 


Bohatý a vlivný italský podnikatel Giovanni Volpi miloval rudá superrychlá auta značky Ferrari. Jedno takové speciální Ferrari 250 GT SWB měl zaparkované v garáži. U Ferrari si objednal také novinku v podobě Ferrari 250 GT, Enzo mu jej však odmítl dodat. Důvod byl prostý a osobní. Giovanni Volpi finančně podporoval továrnu Automobili Tourismo Sport (ATS), kterou založili bývalí Enzovi klíčoví zaměstnanci Carlo Chiti, Giotto Bizzarrini, Phil Hill a další. A něco takové se prostě neodpouští.


Enzo Ferrari vs. Giovanni Volpi: Odmítnutý zákazník

Jakmile Enzo zjistil, že Giovanni podporuje odpadlíky, odmítl mu dodat již dokončené Ferrari 250 GTO. Jenomže Giovanni se na vůz neskutečně těšil, měl v úmyslu jej použít u vlastního závodního týmu Scuderia Serenissima. Rozhodnutí Enza je logicky rozzuřilo. Po vychladnutí se rozhodl nechat upravit svůj stávající model Ferrari 250 GT SWB.


Vůz byl převezen do karosárny ATS, kde se úpravy ujal jeden z odpadlíků talentovaný Giotto Bizzarrini. Výsledkem byl ještě extrémnější extrémní vůz. V rámci úprav byl motor posunutý dál do vozů a níže, aby se těžiště dostalo do výhodnější pozice. Za přední nápravu Bizzarrini umístil výkonný třílitrový vidlicový dvanáctiválec s šesti karburátory Weber. Výsledný supervůz získal výkon 300 koní.


Ferrari 250 GT SWB Breadvan a Bizzarriniho aerodynamická karoserie

Technické změny vedly k vyšší výkonnosti. Hlavní příčinou závodních úspěchů však byla neskutečná aerodynamická karoserie, kterou navrhl Bizzarrini. Vůz byl tak nízký, že karburátory musel chránit speciální plastový kryt. Nové Ferrari 250 GT SWB Breadvan byl nejen stejně výkonný, ale dokonce o 100 kilogramů lehčí než Enzovo Ferrari 250 GTO.


Díky výrazné zádi se Volpimu Ferrari přezdívalo “camionnette”, což znamená malý náklaďák. Byl to takový hodně rychlý tank. Nejvíce jej ale proslavila přezdívka Breadvan. Ve dvacetičtyřhodinovém závodě v Le Mans překonal všech závodící GT. O vítězství jej bohužel připravil zlomený hnací hřídel. Kvůli omezeným finančním zdrojům se Breadvan zúčastnil ještě čtyř závodů, ve dvou si dojel pro první místo.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.