Ferat - krvežíznivý supersport z Československa
Přidal agentpetr, dne 9. 02. 2018, 0x
Pokud vám někdo pije krev, tak to určitě není to samé, jako když vám pije krev známý český zabiják na čtyřech kolech Ferat. Pro tohoto krasavce je totiž lidská krev jediným možným palivem. Kdo viděl film Upír z Feratu, již pochopil, že blázny si z nikoho dělat nemíníme. Ferat je totiž opravdový filmový hrdina. Byť záporák.
Český film z roku 1981 je tak trochu sci-fi a tak trochu horor. Vypraví rychlém automobilu, který funguje na jediné velmi neobvyklé palivo - lidskou krev. Kdo se zaplete s automobilkou Ferat, může lehko přijít o život. Auto, které se v tomto filmu objeví, však nebylo původně určené pro filmovou roli. Ve skutečnosti se mělo jednat o zcela mimořádný sportovní vůz. Bohužel se nikdy nedostal do sériové výroby.
Sporťák, který měl jezdit přes 210 km/h
V roce 1972 se prototyp modelu Ferat představil na bruselském autosalónu a světě div se, odborníci i veřejnost byla ohromena. Auto bylo velmi podobné obdivovaným supersportům ze západu s tím rozdílem, že jej vyrobila česká Škodovka. Nebyl sice nejrychlejší a nejvýkonnější, ale rozhodně jej nebylo možné přehlédnout.
Ferat se původně jmenoval Škoda 110 Super Sport a práce na něm začaly již v roce 1969 v závodech AZNP (Škoda). Na vývoji se ale podílela také Jawa a několik dalších menších firem. Podvozek a motor byl použitý z modelu Škoda Ryllye. Vytvořena byla zcela nová a unikátní karosérie. Ta byla vyrobená z laminátu od firmy Vertex Hradec Králové, který se dosud na českých silnicích neobjevil.
Vůz byl dokončen v dubnu 1971 a poprvé se objevil na na 1. máje v Kvasinách. Objevily se snahy dostat vůz do sériové výroby, leč neúspěšně. Tehdejší “politika” škodovky rozhodla, že Škoda Super Sport zůstane pouhým prototypem. Díky tomu, že i o 10 let později střihl hlavní roli ve filmu, se však na tento úžasný kousek nikdy nezapomene.
Pokus o český rychlostní rekord
Skupina mladoboleslavských nadšenců nechtěla nechat auto ležet ladem, a tak se sním pokusili zdolat nový český rychlostní rekord. K pokusu došlo na rovném úseku mezi Třebechovicemi a Týništěm nad Orlicí ve východních Čechách. Rekord nakonec nebyl uznán, protože nejvyšší rychlosti 219 km/h bylo dosaženo pouze v jednom směru.
V roce 1972 byl jediný prototyp vystaven na autosalónu v Brusel, kde se mu dostalo většího uznání než získala tehdejší novinka prototyp od Aston Martinu. Poté se objevil na pár dalších výstavách, aby nakonec skončil v zapomnění. O obnovení slávy tohoto výjimečného českého auta se postaral až barrandovský tým, který si Ferat zapůjčil pro svůj nový film.
Z původně bílého auta se stal “smrtelně nebezpečný” černý vůz červenými doplňky a čtveřici předních výklopných světlometů nahradila čtveřice pevných světel. Ferat získal nový doplněk v podobě přítlačného křídla na zádi. Ferat si zahrál ve filmu ještě dvakrát, a to ve filmech Velká vlaková loupež a Zítra vstanu a opařím se čajem.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.