Elektrický předehřev motoru – jak na to

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 25. 10. 2016,  0x


Pomalu se začíná blížit zima, která je obávaným obdobím především u řidičů a rozhodně ne jen kvůli náledí na vozovkách a nutnosti vyměnit letní gumy za zimní. Pořádnou nepříjemností může být i neschopnost zahřát a nastartovat motor v nízkých teplotách, a to zvláště v případě, pokud spěcháte do práce. S elektrickým předehřevem podobné problémy už ale nebudete muset nikdy řešit.

Proč investovat do elektrického předehřevu?

Pokusit se nastartovat se studeným motorem není náročné jen pro vaše nervy, ale i pro motor samotný. Prakticky by se dal tento proces přirovnat k jízdě maximální rychlostí, kterou váš automobil zvládne. Vše má navíc i stejné následky, mezi kterými rozhodně najdete opotřebení vozu a také zvýšení spotřeby paliva. V obou případech se jedná o vysoce neekonomické varianty důsledků.

Elektrický předehřev těmto problémům předchází. V prvé řadě se můžete těšit na komfortní a rychlé startování, což zvláště v zimě, kdy je ráno klidně i -15°C, ocení téměř každý řidič. Další plusem v rámci investice je také to, že se s předehřevem zvyšuje i životnost a odolnost baterie společně se startérem včetně dalších potřebných součástek, bez kterých by se automobil neobešel. Obrovskou výhodou je navíc to, že je jeho montáž jednoduchá. Není třeba požádat o pomoc v autoservisu anebo platit mechanika. S patřičným návodem to zvládne i začátečník. Na trhu navíc najdete elektrické předehřevy snad pro všechny typy vozidel. Samozřejmě tedy v čele s osobními a nákladními automobily do 3,5 tuny. Vhodné jsou navíc i pro traktory anebo speciální přístroje určené k práci ve fabrikách.

Jak na montáž předehřevu do auta?

Vždy je nutné postupovat podle pravidel, která jsou jasně daná v návodu. V jinačím případě může dojít nejen k poškození přístroje, ale i vozidla.

Předehřev se obvykle montuje na výstupní hadici, která se zaměřuje především na topení a vyhřívání interiéru a kabiny vozu. Zprvu je nutné dodržet hned dvě věci. Jednou je dodržení správné polohy předehřevu, ve které má být do systému instalován. Druhým bodem, u kterého je třeba zbystřit, bude směr cirkulace čerpadla. Správně by měla být cirkulace od výměníků u topení, a to směrem do motoru. Vstupní hrdlo, které poznáte podle mírného náklonu, se díky možnosti nastavení dokáže jednoduše přizpůsobit výstupu hadice, na kterou jej bude třeba napojit. Hrdlo čerpadla je utěsněno kroužkem jištěno dvěma šrouby.

Tipy po instalaci

Všeobecně se nedoporučuje spouštět předehřev ihned po montáži. Nejprve se proto zkuste ve voze projet a až následně nové zařízení vyzkoušet. Důležité je také ještě před touto jízdou doplnit chladící kapalinu, aby nemohlo v žádném případě dojít k přehřátí zařízení.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.