Dodge Charger - hrdina Nascar a kultovních filmů
Přidal karelwonka, dne 27. 11. 2018, 0x
Americký vůz Dodge Charger z let 1968 až 1970 sklízí obdiv všude, kdekoliv se objeví. Nejvíce tento kultovní americký model proslavily populární závody Nascar a také spousta známých filmů a seriálů, kde si Dodge Charger střihl jednu z hlavních rolí. Co je na něm vlastně tak mimořádného?
Vzpomínejte. Kde všude jste Dodge Charger už viděli? Byla to například detektivka Bullitův případ, The Dukes of Hazzard či filmové série Blade a Rychle a zběsile. Popularita tohoto vozidla nezná mezí a stále roste. Na mysli máme zejména druhou generaci z konce 60. let uplynulého století. První generace se vyráběla od roku 1966 a druhá generace přinesla nejen nové tvary, ale především výkonnější motory.
Dodge Charger v roce 1968
Druhá generace byla představena v roce 1968 a autorem designu byl slavný designér Richard Sias. Základem byla samonosná dvoudveřová karoserie vyrobená z oceli. Největší změna se týkala linie boků připomínající tvar láhve Coca-Coly. Inspirace závodními vozy byla patrná na ostře useknuté zádi, která společně s kruhovými světly vypadala trochu jako spoiler. Široká maska chladiče ukrývala světlomety, které nebyly na první pohled vidět.
Interiér se od první generace také trochu lišil. Zadní sedadla už nešlo sklopit jako u první generace. Lehce se změnila palubní deska a její uspořádání přístrojů. Velkou změnu představoval vidlicový osmiválec s objemem 5 211 cm3. Vedle základních typů byl na výběr také motor V8 o objemu 6 277 cm3 s výkonem 290 koní nebo 330 koní.
Pro opravdové fanoušky silných aut byla určená varianta Road/Track (R/T) určená nejen na silnice, ale i závodní okruhy. Vůz poháněl motor o objemu 6 974 cm3 s výkonem 425 koní a maximální rychlostí až 225 km/h nebo o objemu 7 206 cm3, výkonem 375 koní a maximální rychlostí až 210 km/h.
Dodge Charger v roce 1969
Následující rok přinesl pár drobných úprav. Navrhl je designér Harvey Winn. Široká přední maska chladiče byla rozdělena na dvě části. Zadní světla původně ve tvaru kruhu nahradila podélná světla. Interiér získal přední sedadla potažená kůží a dřevem obložený volant. Zájemci si mohli za příplatek pořídit i střešní okno. O to ale nebyl valný zájem.
Tento rok se objevily dva zajímavé speciály Charger 500 a Charger Dayton určeným pro závody. Model Charger 500 získal lepší aerodynamiku. Přesto ale v závodech Nascar neuspěl. Proto jej nahradil úspěšnější model Dayton s typickým zadním přítlačným křídlem.
Dodge Charger v roce 1970
Další změny se objevily v poslední modelové úpravě druhé generace v roce 1970. Přední maska byla opět nedělená a získala masivnější chromové prvky. V chromované mřížce byly zakomponované přední světlomety. Novinkou byla klubová sedadla a nové panely ve dveřích. Upravenou variantu poháněl šestiválce s výkonem 394 koní.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.