Diagnostické přístroje pro automobily
Přidal sawyer, dne 26. 02. 2017, 0x
Automobilová diagnostika je poměrně nový obor, který na trhu funguje přibližně 10 let. K čemu slouží a jaké přístroje jsou pro ni třeba? Čím je prospěšná pro automobilový průmysl, jak probíhá a jak může běžný provoz usnadnit i vám? Na to se dnes podíváme.
Co má za úkol diagnostika automobilu?
O automobilové diagnostice jsme již jednou psali. Přesto není na škodu si některé věci zopakovat. Jejím účelem je především vyčtení a také následné mazání závad řídících jednotek. Pokud váš vůz nejezdí, jak by měl, ale přesto ani zkušenější automechanik nebyl schopen najít technickou závadu, diagnostika řídící jednotky rozhodně připadá v úvahu. Dále se také zaobírá především základním nastavením a kontrolou funkčnosti všech členů elektrosystému, který je pro správný chod vozu stěžejní. Nesmíme ale zapomenout ani na kódování klíčů a mnoho dalších možností, které nám umožňují lepší rozpoznání případných závad.
Jaké druhy autodiagnostiky existují?
Všeobecně ji můžeme rozdělit na komunikaci s řídícími jednotkami a na měření napětí snímačů a členů. Důležitější je ale především první bod, který vás při takové kontrole v servisu rozhodně nemine a provádí se podstatně častěji než zkoumání napětí, které přichází až v případě, kdy první zkouška neodhalí závadu, což se naštěstí nestává moc často.
Jaké přístroje se využívají?
Pro autodiagnostiku technikům stačí jediný počítač s příslušným programem, který je zaměřen na danou problematiku. Nejčastěji je využíván program VCDS, se kterým pracuje řada servisů po celém světě a plno známých automobilek jako např. Audi nebo Volkswagen. Jedná se navíc o počítačový systém, který nabízí plno jednoduchých aktualizací a funkcí, bez kterých by se ani zkušení technici neobešli.
Dále je také hojně využíván osciloskop, který je stěžejní především pro již jednou zmíněné měření napětí členů a jednotlivých součástek. Získané informace se automaticky odesílají do počítače, který v programu nabídne hodnoty zobrazené na grafu.
Diagnostika bez servisu? Funguje to!
Ne vždy je třeba za diagnostikou automobilu vyrazit do servisu. Existují přístroje, jejichž prostřednictvím si můžete pomoci i sami. Zakoupit je lze samostatně anebo dokonce i v sadě. Některé jsou ale určeny pouze pro jednu značku. Typickým příkladem je toho přístroj iCarsoft BMW / Mini Multi-System scanner i910, který je určen pouze pro vozy BMW.
Sady se pak pro osobní autodiagnostiku pohybují od 1500 Kč a slibují, že se vyrovnají té, kterou nabízejí servisy. Obvykle obsahují hned několik komponentů, mezi kterými nechybí ani CD s příslušným softwarem, zástrčky, zásuvky, kabely, kondenzátor apod. Vlastní diagnostiku asi nováček bez předchozích zkušeností jen tak sám nezvládne, a proto jsou některé ze sad předně určeny pro začátečníky anebo pro řidiče, které se touží v této oblasti nejprve vzdělat.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.