Detaily, které ze skvělého auta udělají průměrné

Technika a design

Přidal houmer001, dne 15. 05. 2018,  0x


V žádném případě nechceme a nebudeme zlehčovat vývoj a výrobu skvělých aut. Není to nic snadného a holt ne každá novinka má v osudu stát se bestsellerem mezi automobily. Někdy si však za to může automobilka sama. Stačilo by upravit jeden detail a vítězství by bylo na dosah.

Škoda 120 - špatně umístěný motor

Začneme hezky doma. Jako první jsme si totiž na paškál vzali českou stodvácu neboli užovku, jak se jí tehdy přezdívalo. Sama o sobě nebyla stodvacítka vůbec ošklivé auto, právě naopak. Měla příjemné, hezké, jednoduché téměř až italské tvary. Také interiér byl na svou dobu docela hezký. Problém nepředstavovala ani pohonná jednotka. Jistě, dnes se na tehdejší výkony motoru kolem 55 koní díváme s úsměvem, ale tenkrát to byla paráda.

Co je tedy ten “strašlivý” detail? Podstatná většina západních automobilek už dávno pochopila, že motor nepatří dozadu. Bohužel u nás vládl jiný režim. Těžko říct, jak moc do vývoje mohli ve škodovce mluvit. A tak má Škoda 120 motor vzadu, což ji vrátilo o pár let zpět. Stačilo motor umístit vpřed a rázem bychom i my měli moderní vůz se vším všudy. Moderní koncepce se tak česká automobilka dočkala až s Favoritem. 


Jen tak pro zajímavost. Objevily se i různé prototypy stodvacítky s motorem vpředu. Jedním z nich byl unikátní bílý sedan Škoda 120 LS s motorem umístěným v přední části a pohonem předních kol. 


Plymouth Prowler - ach, opět ten motor

Z Česka se přesuneme na americký kontinent, kde nás zaujal na první pohled velmi zajímavý retro model Plymouth Prowler z 90. let. Oproti jiným vozidlům z této doby se velmi lišil. V 90. letech americké automobilky vytvářely tak trochu auta nemastná, neslaná, prostě nijaká. Automobilka Chrysler chtěla udělat díru na trhu a přijít s něčím novým, odlišným a výrazným.

V čem udělal Chrysler chybu? Tohle designově velmi povedené auto si zasloužilo třešničku na dortu v podobě výkonného, silného a bublavého amerického osmiválce. Jenomže automobilka se rozhodla jinak a pod kapotu umístila pouze šestiválec s objemem 3,5 litrů a výkonem 214 koní. Zázrak se bohužel nekonal a z auta, které mělo ambice stát se absolutně skvělým, sešlo kvůli nevhodně vybranému motoru. 


Aston Martin Vanguish - potíž s robotizovanou převodovkou

Nový Aston Martin Vanquish měl být vrcholným modelem nejslavnější britské automobilky. Design tohoto modelu je bezpochyby skvostný. Působí moderně a klasicky zároveň, prostě stále představuje ono britské elegantní auto. Interiér je rovněž naprosto úžasný a na míru dělaný pro všechny britské gentlemany a samozřejmě špiony, jako je James Bond, agent 007. Tak co na tomto na pohled úžasném autě vidíme tak špatného? Je to robotizovaná převodovka.

Těžko vytýkat automobilce Aston Martin, že do svého top modelu dala to, co považovala za nejlepší. Jen se to prostě úplně nepovedlo. Problém spočívá v nastavení. Robotizované převodovky jsou ideální do závodních aut, ne však do “běžného” silničního auta, kde je očekávána rychlost, ale i pohodlí. A ne, přískoky opravdu elegantně nepůsobí. Kdyby alespoň Aston Martin nabízel alternativu v podobě klasického manuálu, ale to bohužel odmítl. 





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.