Cukání auta za jízdy – co dělat?

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 15. 11. 2016,  0x


Cukání a škubání v motoru za jízdy patří k nejčastějším problémům. Důvodů může být hned několik. Na co tedy nejlépe zaměřit? Co bude potřeba zkontrolovat a jaké závady je možné v takovém případě vyloučit? Kde se mohla stát chyba?

Kdy se cukání projevuje?

Škubání v automobilu se obvykle při poruchách objevuje především v případě, kdy jedete se sešlápnutým plynem. Při volnoběhu se obvykle problémy neprojevují, ale vše je samozřejmě závislé i na tom, kde přesně se nachází možná porucha. Ne vždy mohou potíže vycházet ze zjevné příčiny. Důvodů obvykle může být více, někdy je na vině pouze jeden, jindy se vzájemně kombinují. V takovém případě se ale pravděpodobně jedná o složitější závadu, při které bude potřeba, aby situaci zhodnotil i specialista.

Cukání za jízdy – kde hledat problém?

Při zjišťování je vždy dobré začít s vylučovací metodou. Pokud máte co dočinění s novějším modelem automobilu, předně je dobré zkontrolovat i samotnou elektroniku, které se v mladších vozidlech nachází skutečně požehnaně.

V případě, kdy během kontroly elektronika vyjde jako nezávadná anebo vlastníte starší model, se raději zkuste zaměřit především na zapalování. Někdy můžete původ problémů, které se projevují cukáním motoru, najít právě ve špatném zapalování anebo v poškozené funkčnosti škrtících klapců. Závady v zapalování poznáme především pořádnou kontrolou zapalovacích svíček. Právě ty mají vliv na špatný chod motoru, a to většinou proto, že došlo k poškození anebo ke špatnému kontaktu elektrod. Výměna svíček není nijak finančně náročná a má to i další výhody – bude se vám lépe startovat.

Pokud jsou ale svíčky v pořádku, bude rozhodně nutné zkontrolovat i válce. Zde už se může jednat o problém, jelikož se kontrola provádí motortesterem, který nemají všude. Ještě předtím, než vyjedete do servisu, je tedy dobré zjistit, zdali je taková kontrola vůbec v nabídce tamějších služeb. Pokud se ale chyba skutečně projeví ve válci, vše se dá řešit výměnou cívky anebo kabelu.

Další závady můžeme hledat i ve škrticí klapce. Pokud se cukání projevuje hlavně při maximálním sešlápnutím plynu, závada nebude v jejím zanesení, poněvadž by se v takovém případě projevovalo cukání spíše při volnoběhu. Přesto je klapku dobré vyčistit. Bohužel se ale neobejdete bez řádné diagnostiky řídicí jednotky, prostřednictvím které se bude muset provést základní nastavení, pokud klapku vyjmete. Na autoservis je dobré spolehnout se i v ostatních zmíněných případech.

 




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.