Climatronic návod Škoda Octavia

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 30. 05. 2017,  0x


Systém Climatronic měl usnadnit cestování v nepříznivém počasí řadě řidičů. Bohužel ale naprostou většinu stojí nervy, když přestane fungovat, jak by měl. Jaký je jeho nejčastější problém a jak ho můžeme vyřešit sami, bez toho aniž bychom museli navštívit servis? Složitá situace zde naštěstí nabízí jednoduché řešení.

Jak systém Climatronic pracuje?

Jeho hlavní funkcí je automaticky nastavovat požadovanou vnitřní teplotu vozu, a to hned na základě několika faktorů. Je jimi především venkovní teplota, intenzita slunečního světla, styl jízdy a rychlost vozidla nebo úplné zastavení a jeho délka. Vše je samozřejmě nastaveno přesně tak, aby měl řidič společně se spolucestujícími co největší možné pohodlí.

V praxi to znamená, že se bavíme o chytrém systému, který dokáže sám vyhodnotit aktuální situaci. Pokud např. cestujeme v zimním období, ale svítí slunce, Climatronic automaticky nastaví klapky tak, aby bylo vyhřívání z klimatizace směřováno hlavně na nohy posádky. Z vrchní části totiž k příznivé vnitřní teplotě přispívá převážně sluneční žár. Snímač slunečního svitu je pak na palubní desce pod čelním sklem.

Nejčastější problém s Climatronic

Paradoxně je jím to, že údajně nefunguje. Resp. nijak neovlivňuje požadované vytápění či klimatizaci ve voze. Jindy naopak během letních parných dnů začne na chvíli topit a v zimě např. interiér chladit. Rozhodně se nejedná o nic příjemného a bohužel i neobvyklého. Většina řidičů si již podobných potíží všimla a vůz vzala na sériovou diagnostiku. Žádná závada se ale přitom nenašla. Tak kde se stala chyba?

Vyměňovat celý systém je většině případů naprostá zbytečnost. Jak již bylo zjištěno, právě v něm se závada nenachází. Nezbývá proto nic jiného, než se zaměřit na jednotlivá čidla Climatronicu. Hlavním středem našeho zájmu pak bude již zmíněný snímač slunečních paprsku. Při běžném užívání vozu se dokáže velice snadno znečistit. Prach následně může způsobit špatně naměřené hodnoty, jelikož je kvůli nečistotám změněn úhel dopadu a paprsky nemohou dostatečně proniknout k čidlu.

Snímač bude třeba vyčistit. A to ideálně obyčejným hadříkem a čisticím prostředkem, který by měl být na alkoholové bázi. Podobné čištění zvládne každý průměrný řidič, ale přesto většina odborníků tvrdí, že by se mělo jednat o první věc, kterou provede mechanik v případě, kdy k němu přijdete s tím, že Climatronic nepracuje, jak by měl. Pokud se situace nevyřeší, diagnostika by měla přicházet v úvahu až poté, nikoliv předtím, jelikož je v naprostém případě úplně zbytečné a akorát stojí peníze navíc.

Cvakání a klepání v systému

Dalším velice častým problémem může být cvakání a klepání během zapnuté automatické klimatizaci. To je nejvíce slyšet především u spolujezdce. Způsobují to především klapky servomotorů. Většina mechaniků vám doporučí jejích výměnu. Ta se ale pohybuje okolo 15 000 Kč. Je naprosto zbytečné investovat do opravy, protože jediným projevem je právě cvakání a systém bezproblémově funguje.

Obvykle proto stačí zajet do servisu a nahrát do systému aktualizovaný firmware anebo se pokusit přenastavit servomotorky. Při zapnutém zapalování bude třeba stisknout ECON a následně přidat i levé tlačítko, které má za úkol ovládat klapky. Na displeji by se měl objevit specifický symbol, který jasně naznačí, dochází k přenastavení.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.