Bugatti EB110 SS - vzácnost mezi supersporty z 90. let

Garáž nejlepších vozů

Přidal honzarudovous, dne 24. 03. 2019,  0x


Bugatti EB110 SS se vyrábělo krátce mezi lety 1991 až 1995. Během pěti let bylo vyrobeno pouze 139 kousků. Právě proto je tento konkrétní model Bugatti velmi vzácný. Jeden kus si do své garáže pořídil i slavný Michael Schumacher, závodník Formule 1. 


Bugatti EB110 SS je předchůdcem známějších modelů Chiron a Veyron a jako poslední se vyráběl v italské továrně předtím, než došlo v polovině 90. let k prodeji značky koncernu Volkswagen a přesunutí výroby do Francie. V nabídce byly dvě verze - GT a SS. Verze GT byla komfortní, v jejím vybavení nechyběly pohodlná sedadla a luxusní dřevěný interiér. Ostřejší verze Supersport měla řadu dílů vyrobených z karbonu a kevlaru. V italské továrně v Campogalliano bylo nakonec vyrobeno 95 verzí GT, 31 verzí Supersport a 13 prototypů a předsériových vozů.


Bugatti EB110 SS - pokus o návrat ke kořenům

Možná vám přišlo divné, že jsme na začátku zmínili Bugatti jako italskou značku. Vždyť se přece jedná o francouzskou automobilku. Není tomu tak. Zakladatelem automobilky vyrábějící luxusní supersporty byl totiž Ital Ettore Bugatti, který automobilům propadl na přelomu 19. a 20. století, kdy konstruoval první vozy pro značku Prinetti & Stucchi. Později pracoval i pro značky Mathise a Peugeot a další.


V roce 1947 Ettore zemřel a nezanechal po sobě žádného schopného nástupce. Jeho první syn zemřel ještě před druhou světovou válkou a druhý neměl pro vedení firmy cit ani chuť. V následujících letech se tu a tam objevily pokusy o obnovení kdysi tak slavné značky. Za jediný seriózní pokus lze považovat snahu podnikatele Romana Artioliho, který stál za modelem Bugatti EB110 SS.


Bugatti EB110 SS - žlutá pro Schumachera

Návrat značky Bugatti na scénu měl reprezentovat právě tento model, který zaujal i nejslavnějšího závodníka všech dob Michaela Schumachera. Ten si zakoupil jeden z 31 vyrobených kusů ostré verze Supersport ve výrazné žluté barvě. Jaká je cena tohoto skvostu? Před dvěma lety se jeden kus prodal za neuvěřitelných 22 milionů korun.


Bugatti EB110 SS se povedl nejen po vzhledové stránce, jedná se o skvost i po stránce technické. Vůz byl lehký, vážil necelých 1,5 tuny a k vynikajícím výkonům mu stačil vidlicový osmiválec o objemu 3,5 litru avšak se čtyřmi turby. Výkon měl 612 koní (450 kW) a mohl se tak řítit rychlostí až 348 km/h. Na 100 km/h se dostal za pouhých 3,2 sekundy. Už v 90. letech šlo o nadstandardní parametry a platí to dodnes.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.