BMW Nazca M12: Ukázka technologického pokroku

Technika a design

Přidal vsechnyautasveta, dne 23. 07. 2019,  0x


90. léta byla v automobilovém průmyslu bouřlivým obdobím, kdy se automobilky předháněly ve vývoji technologických novinek. Ne, že by tomu dnes bylo jinak ;) BMW v té době na Ženevském autosalonu představilo famózní prototyp v podobě modelu BMW Nazca M2 s dvanáctiválcem pod kapotou.  


BMW Nazca M12 šel proti tehdejším trendům hranatých tvarů. Nazca měl naopak krásné oblé tvary, které začaly frčet až o několik let později. Navrhl jej italský designér Fabrizio Giugiaro, syn zakladatele slavného studia Italdesign Giorgetta Giugiara, teprve ve svých 26 letech. Psal se rok 1991, když byl BMW Nazca M12 s velkou slávou představen veřejnosti, aby vzápětí upadl v zapomnění. Svět na tento vůz ještě nebyl připraven.


BMW Nazca M12 použil legendární motor M12

Zkušeným automobilovým fanouškům musí být hned jasné, co označení M12 v názvu modelu představuje. Jedná se o pětilitrový vidlicový dvanáctiválec s výkonem 300 koní, který byl používán například u aut BMW 750i a BMW GT 850i. Výkonný motor dokázal více než jednu tunu vážící vůz rozpohybovat rychlostí blesku.


Mezi další zajímavosti patří hladký povrch karoserii, které měly například závodní auta ve skupině Formule 1. Dveře se otevírala normálně na rozdíl od bočních oken, které se otevírala vzhůru (tzv. racčí okna). Střecha u BMW Nazca M12 byl prosklená a nabízela krásný panoramatický výhled.


BMW Nazca M12: Vyrobeny byly 3 prototypy

Celkem byly vyrobeny tři prototypy s tím, že mělo jít o nástupce modelu BMW M1. Tím druhým byl prototyp BMW Nazca C2 představený v Tokiu o rok později a otevřená varianta BMW Nazca C2 Spider. Všechny prototypy byly úchvatné, bohužel se ani jeden z nich nedočkal sériové výroby.


Podle některých odborníků to byl dobře. BMW Nazca M12 představoval úžasnou technologickou novinku, na kterou nebyl svět v 90. letech ještě připraven. Proto se BMW nakonec rozhodlo zůstat u prototypu, který si dnes můžete prohlédnout v muzeu této skvělé německé automobilky.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.