BMW 507 - učebnicový příklad vyváženosti, čistoty a elegance

Garáž nejlepších vozů

Přidal tomasbourak, dne 9. 09. 2018,  0x


Po více než 60 letech od svého stvoření patří velmi elegantní roadster BMW 507 mezi nejžádanější veterány. V době uvedení na trh za úžasné ale považováno nebylo. Právě naopak. Dokážete si představit, že tento skvost kdysi málem způsobil zkázu populární německé automobilky? Inu, bylo tomu tak.

Ke zkáze automobilové společnosti Bayerische Motoren Werken známe pod zkratkou BMW na konci 50. let naštěstí nedošlo. Nebylo k tomu ale daleko. V 50. letech se BMW rozhodlo prosadit na americkém trhu prostřednictvím sportovních vozů. Požádala tedy německého designéra hraběte Albrechta von Görtze žijícího v USA přípravou návrhu supersportovního auta určeného přímo pro americký trh.


Šlechtic s citem pro elegantní sporťáky

Designérovi se šlechtickým původem, kterému v USA přezdívali Al Goertz, nelze upřít smysl pro eleganci. Nabídku přijal a v roce 1954 se na čas vrátil do Mnichova. Mezi jeho návrhy konkrétně pro BMW patřily kupéčka a kabriolety BMW 503, ale hlavně štíhlý roadster BMW 507, který je vrcholem elegance na čtyřech kolech. Jenom pro zajímavost Albrecht von Görtz byl rovněž autorem úspěšného modelu Datsun 240Z.

První prototyp BMW 507 byl veřejnosti představen v září 1955 na autosalonu ve Frankfurtu, kde okamžitě vyvolat vlnu úžasu. Není divu. Každý, kdo pohlédl na bezchybný design, dlouhou kapotu, nízké boky a svižnou záď, nepochyboval o tom, že jde o jedno z nejkrásnějších automobilů všech dob. Pod kapotou ukrýval vidlicový osmiválec OHV o objemu 3168 cm3 a výkonem 150 koní (110 kW). 


Jedinou vadou na kráse BMW 507 byly jízdní vlastnosti

Šlo by o dokonalý vůz, nebýt jedné zásadní vady. Za tu nemohl designér Al Goertz, který předvedl špičkovou práci, ale ne zrovna ideální jízdní vlastnosti. BMW 507. Na svou dobu měla pětsetsedmička více než slušný výkon a mohla dosahovat rychlosti až 190 km/h. To bylo sice úžasné, mělo to ale své “ale”.

Při vyšších rychlostech bylo BMW 507 hodně nestabilní a docházelo k rozvlnění zádě. Jediné, co pomohlo vůz stabilizovat, bylo okamžité sundání nohy z plynu. Jízdy s krásným BMW 507 se tak v nezkušených rukách bohužel stávala velice nebezpečnou. Sen o tom, že se stane konkurencí Mercedesu 300 SL se rychle rozplynul.  

První série BMW 507 se vyráběla do roku 1957 a z továrny vyjelo pouze 45 kousků. Druhá lehce upravená série se vyráběla v letech 1957 až 1959 a celkem vzniklo 210 kusů. Vozy z první série jsou dnes logicky považována za vzácnější. Ve své době ale šlo o velký propadák, který málem způsobil krach německé automobilky. Na poslední chvíli ji zachránila výroba tzv. Neue Class 1500/1600/1800/2000.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.