BMW 503 - luxusní vůz za ještě luxusnější peníze
Přidal vasekstary, dne 23. 09. 2018, 0x
Německá automobilka BMW je od počátku své existence specialistou na luxusní vozy. Nejinak tomu bylo v choulostivých poválečných letech, kdy byl světu představen skvostný sportovní vůz BMW 503. Obě vyráběné varianty kabriolet a kupé měly pouze jednu zásadní nevýhodu - vysokou cenu.
Ale to je nevýhoda všech krásných, luxusní vozů. Holt takové automobily nejsou určené pro každého. BMW vychází z drahých modelů vyráběných na počátku 50. let uplynulého 20. století - BMW 502 Coupé. Ten nahradil velké luxusní vozy, jejichž prodej zrovna netáhnul. BMW 502 bylo výkonné sportovní kupé poháněné vidlicovým osmiválcovým motorem. Prodáno však bylo pouze 30 kousků. Ono s ohledem na cenu přes 20 tisíc německých marek se není čemu divit. Za tuto částku jste si totiž tehdy mohli koupit menší rodinný dům.
BMW 503 - konkurence pro Mercedes-Benz 300 SL
V roce 1954 Mercedes-Benz uvedl na trhu sportovní vůz 300 SL. BMW bylo jasné, že 502 není dostatečnou konkurencí, a proto zahájila vývoj atraktivního sportovního vozů - BMW 503. Návrhem designu byl pověřený hrabě Albrecht von Görtz žijící v USA. Pod jeho taktovkou byl na autosalonu ve Frankfurt nad Mohanem v roce 1955 představen BMW 503 Coupé a Cabriolet.
Výsledkem práce trvající dlouhých 18 měsíců byl luxusní sportovní vůz, který měl absolutně vše, co si mohl náročný a finančně zajištěný automobilový fanoušek jenom přát. Pod kapotou elegantního dvoudvéřového vozu se střechou typu hardtop se ukrývá silný a výkonný osmiválec s objemem 3168 cm3 a výkonem 140 koní. Jeho maximální rychlost činila až 190 km/h.
Elegantní tvary a luxusní interiér
Hliníkovou karoserii BMW 503 vyrobila karosárna Baur ze Stuttgartu. U BMW 503 vynikal jednoduchý design, kterým dominovaly vstupující přední blatníky se světlomety a maska chladiče v podobě typických ledvinek. Přední okno mělo silný chromovaný rám, větrací okénka po stranách, celý bok vozu zdobila tenká lišta a silné prahové lišty. Sloupky mezi oknem dveří a bočním oknem bylo možné sklopit.
Vyráběly se dva karosářské modely - kupé a kabriolet. Měly téměř stejné rozměry, jediným rozdílem byla sundavací plátěná střecha u kabrioletu. Celý interiér vozu byl vybavený koženým čalouněním a okénka byla plně ovládána elektricky. Střídmá přístrojová deska, čtyřramenný volant a rádiový přijímač ladily se zbytkem interiéru.
Vyrobeno bylo přes 400 kusů BMW 503
Auto se líbilo hodně, méně lákavě už zněla cena, která dosahovala téměř 30 tisíc marek. To bylo opravdu hodně peněz. Celkem bylo vyrobeno 412 kousků a mezi vlastníky tohoto krásného vozu patřili například milionář Rudolf August Oetker, herečka Sonja Zieman či výrobce psacích potřeb hrabě Faber-Castell.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.