Benzín v naftovém motoru, co dělat a co se stane
Přidal leprikon, dne 17. 10. 2016, 0x
Splést si benzín s naftou? Pokud se domníváte, že je to nemožné, jste na velkém omylu. Téměř každý den se najde motorista, který do dieselového motoru omylem načerpá benzín. Někdy se jedná o neznalost, jindy o pouhý omyl. Každopádně je to chyba, za kterou se platí a ne zrovna málo.
Když už k záměně dojde, je třeba okamžitě odtahovku a servis. Nikdy ale opravdu nikdy nemá smysl s vozidlem pokračovat v jízdě. Nejhorší varianta je, pokud si motorista svou chybu neuvědomí včas a nastartuje. “Pouhé” vyčištění nádrže a celého palivového systému stojí 3 000 korun a více. Pokud se však benzín dojde do oběhu dieselového motoru, může jej závažně poškodit. A taková oprava už může vyjít i na desítky tisíc korun.
Benzín v naftovém motoru jej může zničit
Asistenční služby uvádí, že záměnu pohonných hmot řeší průměrně 30krát měsíčně. „Měsíčně se s tím setkáváme průměrně ve třiceti případech. To je asi kolem dvou procent všech zásahů, které měsíčně řešíme,“ popisuje své zkušenosti například Jiří Lacek z asistenční služby Europe assistance.
Nejčastěji se tak děje u služebních vozidel. Důvod je očividný. Doma tito motoristé mají vlastní vozidlo a jednoduše do služebního vozidla natankují to samé, co do svého. Bohužel horší varianta záměny je právě benzín natankovaný do naftového motoru. Benzín je suchý a může vydřít vysokotlaké čerpadlo, PD jednotky a vstřikovačů i poškodit mechaniku motoru.
A u vozidel s filtrem pevných částic může dojít k požáru. Jakmile se benzín dostane do nádrže, začne hořet. V horším případě tak může shořet i celé vozidlo. A to už opravit opravdu nelze. Naopak platí, že pokud do benzínového motoru nalijeme trochu nafty, zpravidla se nic nestane.
Benzín v dieselu? Hlavní je jednat rychle
Čím dříve na svou chybu motorista přijde, tím lépe. Nejlepší variantou je tuto chybu samozřejmě neudělat. Stane-li se, vozidlo nestartujeme, netočíme klíčkem a zavoláme okamžitě pomoc v podobě servisu. Omyl motoristy vyřeší servis vytankováním benzínu z nádrže, vyčištěním palivového systému a nádrže a doplněním nafty a aditiva.
Horší je, pokud motorista nastartuje a pokračuje v jízdě. Nedojde-li k požáru, auto přestane po pár set metrech jet. Oprava je v tomto případě výrazně nákladnější. Obzvláště to platí u dieselových motoru. U moderních aut taková oprava vyjde až na několik desítek tisíc korun. Nezapomeňte, že čím modernější auto, tím větší riziko poškození hrozí.
Co dělat, když do naftového motoru nalijete benzín:
- Záměna paliva nevadí zhruba přu množství do 5 litrů. Nádrž v takovém případě dotankujte do plna správnou pohonnou hmotou.
- U množství nad 5 litrů nestartuje motor ani neotáčejte klíčkem ve spínací skříňce.
- Okamžitě zavolejte asistenční nebo odtahovou službu a vozidlo nechte odtáhnout do servisu.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.