Antikorozní ochrana podvozku

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 20. 09. 2016,  0x


Oproti starším vozidlům vypadají nové a moderní automobily déle jako nové. Na první pohled se může zdát, že rez a postupná koroze nemá šanci. A sami výrobci tento názor rádi podporují. Skutečnost je však méně pozitivní. Rez útočí sice pomaleji, ale skrytě a o to zákeřněji. Jedinou účinnou ochranou je včasná antikorozní ochrana podvozku.

Málokdo si své vozidlo alespoň jednou za čas důkladně prohlédne zespodu. Nebo jej nechá zkontrolovat v servise. Proč také, když s vozidlem není žádný viditelný problém. Jenomže právě na podvozku rez útočí nejčastěji. A jelikož není vidět na první pohled, tak se vesele šíří dál. Výrobci a prodejci vám sice podají instrukce ohledně doporučeného servisu vozidla. Ale v jejich zájmu není to, aby vám auto vydrželo co nejdéle. Velmi rádi vám za pár let prodají další vozidlo.

Protikorozní záruka se nevztahuje na podvozek

Protikorozní záruka na karosérii je standardní věc. Některé automobily nabízí doživotní záruku, jiné alespoň 6 let. Hodně lidí se domnívá, že tato záruka vyřeší všechny problémy s možnou rzí. Jenomže podmínky záruky jsou samozřejmě nastavené tak, aby výrobce příliš “netrpěl”.

Víceletá nebo dokonce doživotní záruka je dobrá věc, ale kdo ji opravdu využije? Velká většina motoristů dbá na pravidelný servis a doporučenou návštěvu značkového servisu pouze prvních pár let. Nemluvě o tom, že některá auta se požehnaného věku 12 let a více ani nedočkají.

A především protikorozní záruka na karosérii se netýká celého vozidla. Například podvozku, o který nám v tuto chvíli jde nejvíce. Protikorozní záruka se totiž vztahuje pouze na lakované povrchy - skelet, dveře, kapota, nosníky, blatníky, střecha a víko kufru. Jenomže právě nelakované součástí podvozku rezaví nejčastěji. Podvozek je k rezavění náchylný. Své udělá také voda, vlhkost, prach, odletující kamínky a sůl.

Antikorozní ochrana podvozku má smysl

Podle mechaniků se vyplatí nechat si cca po 3 letech zkontrolovat podvozek vozidla a nechat jej ošetřit kvalitní antikorozní ochranou podvozku. A poté jej opakovat každé 3 roky. Vedle podvozku je vhodné stejným způsobem nechat ošetřit i dutiny. U osobního vozidla vás tato procedura vyjde cca na 5 000 Kč a dutiny na dalších cca 2 000 Kč.

Pokud chcete, aby vám vozidlo sloužilo co nejdéle, myslete na prevenci - antikorozní ochranu podvozku. Sami ji doma provádějte pouze tehdy, máte-li kvalitní přípravky a profesionální nástroje. Sprej zakoupený v autokosmetice za pár stovek problém se rzí opravdu nevyřeší.

Antikorozní ochrana vyžaduje čas. Kompletní nástřik obnáší nejen nanesení ochrany, ale také důkladné omytí a očištění již vzniklé koroze. Rovněž je nutné odstrojit výfuky, podběhy a případně i další plastové kryty. Provedení ochrany podvozku tak průměrně zabere 3 až 4 dny.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.