Alfa Romeo Scighera - supersport a roadster v jednom

Nezařazené

Přidal ondrousek, dne 30. 01. 2019,  0x


Před 22 lety přišla automobilka Alfa Romeo s velmi zajímavým konceptem, který se dle našeho skromného názoru velmi povedl. Šlo o atraktivní supersport, ze kterého se během okamžiku mohl stát roadster se skvělým výhledem. K mání měla být nejen silniční verze, ale také GT varianta.  


Italská automobilka na konci 90. let vyrobila pouze dva exempláře konceptu, oba se dočkali velkého obdivu. Do sériové výroby se však tento skutečně povedený koncept sportovního automobilu nikdy nedostal a to prý z kapacitních a finančních důvodů. Velká škoda. Pojďme si tohoto krasavce na čtyřech kolech v krátkosti připomenout. 


Alfa Romeo Scighera - závodní vůz s italským designem

Koncept Alfa Romeo Scighera byl představen v roce 1997 na ženevském autosalonu. Na základě čtyřdvéřového sedanu Alfa Romeo 164 byl vybudován závodní automobil, který mohl na silnice. I přesto, že šlo o koncept, si jej fanoušci oblíbili a použitý byl například v počítačové hře Need for Speed III: Hot Pursuit. Zajezdit si s ní tedy můžete tak, byť jenom virtuálně.


Scighera měla hned několik zajímavostí, kvůli kterým měla skončit v sériové výrobě. Prvním je netradiční řešení oken. U sportovních aut bývají součástí výplně předních dveří. V případě Scighery jsou okna odmínatelná a ze supersportu se během pár vteřin mohl stát roadster. Díky tenkým sloupkům by měl řidič bezkonkurenční skvělý výhled.


Zajímavě řešená byla i záď auta, která měla uprostřed nárazníku trojici koncovek výfuků a na stranách byly umístěny vertikální světlomety. Brzdové světlo bylo zabudováno do zadního přítlačného křídla. Samotnou karoserii tvořil jeden kus, který bylo možné rozložit rychle ve dvou krocích. První krok byl důležitý pro tankování, při druhém jste se dostali k pohonné jednotce. 


Alfa Romeo Scighera - až 300 km/h

Vůz poháněl třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 40 koní (294 kW). Motor byl umístěn pod zadní nápravou, podélně pod průhledným víkem. Aby to nebylo málo, k dopomoci měl dvě turba s mezichladičem stlačeného vzduchu. Scighera měla pohon všech čtyř kol a vážila pouhých 1 450 kilogramů a rozjet se mohla rychlostí až 300 km/h. Na stovce se ocitla už za 3,6 sekundy.


Design navrhl Fabrizio Giugiaro, který Scigherii dal extravagantní obleček v elegantním odstínu duhově šedé. Výsledný odstín se měnil dle dopadajícího světla a jeho intenzity. Luxusní byl rovněž interiér, kterému vévodila především prošívaná hnědá kůže od britské značky Connolla.


Na konci 90. let nechyběla klimatizace, airbag ukrytý v tříramenném volantu, středový tunel natočený směrem k řidiči a malá obrazovka navigace. Naposledy byla Scighera vidět na reklamní akci v Moskvě při propagaci pneumatik Vredestein.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.