Aixam Mega Track - bizarní pokus o superauto

Technika a design

Přidal ladavejvara, dne 27. 03. 2019,  0x


90. léta minulého století přinesla movité zákazníky ze zemí Blízkého východu. Ti si mohli dovolit poptat téměř cokoliv a vždy se našel někdo, kdo jim jejich neobvyklá nebo dosud nevyřčená přání s radostí splnil. A právě z této doby pochází tak trochu bizarní vůz Mega track, cosi jako kříženec supersportovního auta a offroadu. 


Francouzská společnost Aixam se rozhodla urvat kus “milionového koláče” a v 90. letech minulého století se pustila do poměrně neobvyklého projektu. Bizarní na tom je i to, že do té doby vyráběla pouze malá auta pro teenagery. Druhý pokus Mega Monte Carlo, kterému se budeme věnovat v některém z dalších článků, dopadl už o něco lépe. Holt, zkušenostmi se lidé učí. Na druhou stranu je třeba uznat, že získat si pozornost miliardových klientů je pro výrobce mini aut bez jména obtížné.


Mega Track - debut v Paříži

Představení extrémního offroadu připomínající sporťák se zvýšeným podvozkem se odehrálo v Paříži v roce 1992. Podle lidí šlo o bizarní vůz, jehož autorem byla designér či designéři bez fantazie. Pozornost vzbuzovaly pouze gigantické rozměry neobvyklé pro klasický sportovní vůz. Jinak šlo o normální vůz s obyčejně tvarovanou karoserií, který uvezl čtyři osoby a motor měl umístěný uprostřed. Nechybělo ani pro sportovní auta obvyklé přítlačné křídlo.


Na první pohled šlo o sporťák až na ty rozměry. Mega Track byl dlouhý přes pět metrů, široký více než dva metry a vážil neuvěřitelné 2 280 kilogramů. Byl prostě strašně obrovský. Auto poháněl výkonný atmosférický dvanáctiválcový motor od Mercedesu o objemu 6 litru a výkonu 394 koní.


Mega Track - na asfalt i do terénu

Tenhle zvláštní supersport a offroad v jednom měl pohon na všechna čtyři kola. Byl totiž určený nejen na silnice, ale i do terénu. To vysvětlovalo zvýšený podvozek, který byl s 20 centimetry vyšší než je typické u dnešních SUV. Pokud ale řidič chtěl, mohl nastavit podvozek až do výšky 33 centimetrů a z fleku mohl vyrazit jezdit rallye nebo brázdit pouštní duny.


Z pohledu výkonnostního neměl Mega Track vůbec špatné výsledky. Maximální rychlost činila až 250 km/h a na stovku se dostal za 5,8 sekundy, což je u tak velkého auto velmi slušné. Jízdní vlastnosti nebyly také špatné a ovládání auta bylo údajně velmi příjemné.


Nakonec bylo vyrobeno pouze 5 kusů. Více se jich nevyrobilo hned z několika důvodů. Výrobce nebyl slavný jako Lamborghini nebo Ferrari, auto nebylo nijak zvlášť krásné a navíc bylo příliš drahé. Už tehdy nový vůz stál přes 10 milionů korun. Kupcům se to docela vyplatí, protože dnes je to vzácné auto, o které se sběratelé perou.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.