5 konceptů Ferrari, které upadly v zapomnění
Přidal tommaly, dne 13. 08. 2018, 0x
Slavná italská automobilka z Maranella vyrobila desítky úžasných supersportovních vozů, která zná celý svět. Za svou mnohaletou historii však vyrobila také řadu zajímavých prototypů. Připomeňme si šest konceptů, které se nedostaly do výroby (bohužel) a svět na ně zapomněl. My si ale myslíme, že si naši pozornost právem zaslouží.
Ferrari 854 Prototipo
Malé Ferrari poháněné čtyřválcem byl veřejnosti představen na konci roku 1959. Jenomže levné auto nemělo v představách manažera prodeje Girolama Gardiniho o značce místo. Ferrari prostě levná auta vyrábět nemůže a tak prototyp Ferrari 854 zůstala prototypem. Ne však úplně. Práva na výrobu tohoto auta byla prodána automobilce ASA (Autocontruzioni S.A.). Ta jej vyrobila pod názvem ASA 1000 GT na turínském autosalonu v roce 1961. Vůz se téměř okamžitě slavil ohromný úspěch.
Ferrari 512 S Modulo
Design tohoto krasavce navrhl designér Paulo Martin v roce 1968. Tehdy zároveň pracoval na tvarech úchvatného Rolls-Royce Camargue. Jelikož se u návrh britského elegána musel značně krotit, uzdu své fantazii popustil u Ferrari. Výsledkem jeho “šílené” práce byla futuristický návrh. Prototyp byl veřejnosti představen v roce 1970 na autosalonu v Ženevě. Pohánět jej měl pětilitrový dvanáctiválec s výkonem 550 koní. Do výroby se však nikdy nedostal. Prototyp byl naštěstí zachován.
Ferrari 512 S Berlinetta Speciale
V roce 1969 opět na turínském moto show Ferrari představilo koncept sportovního vozu s klínovitým designem, který byl na přelomu 60. a 70. let obzvláště populární. Vůz poháněl šestilitrový dvanáctiválec, použitý původně v závodním speciálu Ferrari 612 Can-Am. Za návrhem stál slavný designér Filippo Sapino, který pracoval 30 let v karosárně Ghia. Tento návrh však nakreslil během krátkého působení v karosárně Pininfarina.
Ferrari 308 GT Rainbow
V roce 1976 byl zveřejněn koncept Ferrari, který jako první použil motor umístěný uprostřed a pevnou skládací střechu. Návrhem byl pověřený talentovaný designér Marcello Gandini. Namísto pozitivních ohlasů sklidil spíše kritiku. Podle veřejnosti nešlo o žádnou novinku, ale kombinaci již existujícího Ferrari 308 GT4 a Lamborghini Countach, který navrhl rovněž Marcello.
Ferrari 408 4RM
Posledním prototypem, na který chceme upozornit, je model z roku 1987. Jako první Ferrari měl pohon všech čtyř kol a využíval nově vyvinutý hydraulický systému pohonu. Vyrobeny byly nakonec dva kusy. První měl karoserii z hliníku, druhý z oceli. Oba exempláře poháněl vidlicový osmiválec o výkonu 300 koní, který byl uložený uprostřed vozu. Jeden z exemplářů můžete spatřit na vlastní oči, pokud navštívíte muzeum Ferrari v Maranellu. Poznáte jej podle výrazné žluté barvy.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.