3 úžasné koncepty od Mazdy, které se nikdy nedostaly do výroby
Přidal montyjack, dne 28. 05. 2018, 0x
Jedna z nejoblíbenějších asijských automobilek Mazda se pyšní velmi plodným vývojářským týmem. Kromě aut, která se dostala do výroby, zvládá pracovat na zajímavých někdy až šílených konceptech. Těšit se můžete na designové perličky i na auta z daleké budoucnosti tak, jak si je Mazda představovala.
Mazda RX-500 - stíhačka na čtyřech kolech
Jeden z prvních konceptů Mazdy bylo možné obdivovat na autosalonu v Tokiu v roce 1970. Na první pohled sportovní kupé s velkým čelním sklem a výklopnými dveřmi nevypadalo nijak extravagantně. Dokud jste si Mazdu RX-500 neprohlédli zezadu. Její záď totiž připomíná stíhačku. Netradičně byla také řešená koncová světla, která měnila barvu ze zelené při rychlé jízdě, přes oranžovou při zpomalování až na červenou při brzdění.
Futuristická karosérie ukrývala pokročilou techniko. Mazdu RX-R500 poháněl hlasitý rotační motor Wankel s objemem 982 ccm a výkonem 250 koní. Motor byl umístěný uprostřed auta a díky relativně nízké hmotnosti vozu 850 kilogramu se Mazda dokázala rozjet rychlostí až 240 km/h. Veřejnost se bohužel sériové výroby nikdy nedočkala a kochat se tímto modelem tak může pouze díky jedinému vyrobenému exempláři.
Mazda MX-81 Aria
80. léta 20. století si libovalo v ostrých hranách, velkém prosklení a výklopných světlometech. Mazda Mx-81 Aria je konceptem z roku 1981. Co nás ale na Arii zajímá nejvíce, je vzhled, který vám možná tak trochu připomíná český Favorit. Nemusíte se obávat o svůj zdravý rozum, když přirovnáváte Mazdu se českou Škodovku. Na designu tohoto konceptu totiž pracovalo stejné italské studie Bertone.
Na rozdíl od konceptu RX-500 se Aria nemůže pochlubit nějakou speciální technikou budoucnosti. Koncept Mazda MX-81 Aria je totiž původně Mazda 323, kterou slavné designérské studio Bertone pouze předělalo po designové stránce. A právě design je v tomto případě to, co si zaslouží pozornost. Aria nemá volant, ale ovládací pás s integrovaným monitorem. Pro snazší nasedání je sedadlo na straně řidiče natáčecí.
Mazda RX-01
Poslední koncept, který nás zaujal, pochází z roku 1995. Sportovní, lehká a hbitá Mazda RX-01 měla původně nahradit RX-7, které se stalo drahým a pro většinu lidí nedostupným vozem. RX-01 měl být výrazně levnější. Poháněl ji motor Wankel s výkonem 225 koní, z nuly na stovku se RX-01 dostala za pouhých 5 vteřin.
Koncept se opravdu povedl a za jiných okolností by s Mazda RX-01 určitě dostala do sériové výroby. Bohužel 90. léta obratným sportovním vozům příliš nepřála a Mazda na tom nebyla po ekonomické stránce zrovna nejlépe. Zelenou tedy dostaly jiné modely, o který byl daleko větší zájem.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.