10 TOP aut podle Jeremyho Clarksona z Top Gear

Garáž nejlepších vozů

Přidal klasik001, dne 28. 10. 2019,  0x


Jeremy Clarkson je známý žurnalista, spisovatel a především bývalý moderátor populárního pořadu Top Gear. Jeho nekorektní styl humoru, psaní a moderování zná celý svět a to je nejen ten “motoristický”. Pojďme se podívat na jeho osobní žebříček nejlepších aut. A jako bonus se můžete těšit také na Jeremyho žebříček nejhorších aut.


1. Alfa Romeo 4C jezdí jako člověk 

Je skoro až s podivem, že toto malé sportovní dvoumístné Jeremy pasoval do své osobní desítky nejlepších aut na světě, když jej popisuje doslova jako “hrozné auto, od jehož dveří jde průvan a z hluku krvácí uši”. Na druhou stranu představuje podle něj Alfa Romeo 4C jedinečný vůz, do něhož se musí zamilovat každý, kdo má rád rychlou a dynamickou sportovní jízdu.


Alfa Romeo 4C byl koncipován jako ryze sportovní vůz poskytující neskutečné jízdní zážitky. Také po designové stránce je to atraktivní vůz s ohromným sexappealem. Odhalený karbon, který je použitý při výrobě, jasně dává najevo, že kupé Alfa Romeo 4C rozhodně není jen tak ledajaký sporťák. Je to klasický sportovní vůz se sparťanským interiérem, v němž je patrný smysl pro detail, žádný dokonale vyladěný a načančaný sporťáček určený pro předvádění se.

2. Mazda MX-5 2.0 nabízí lék na depresi

Z tohoto vozu byl Jeremy nadšen a popisuje jej jako “auto, které je lék na depresi, nemůžete mít špatnou náladu, když jej řídíte”. Roztomilá sportovní Mazda MX-5 2.0 je považována za kult. Prodává se déle než 30 let a za tuto dobu bylo vyrobeno více než 1 milion tohoto miniaturního sportovního roadsteru, který je kratší než česká Fabia. 

V současném světě, ve kterém jsou stále populárnější čím dál větší auto, představuje Mazda MX-5 2.0 příjemnou změnu. Samozřejmě je potřeba počítat s tím, že také uvnitř je Mazda spíše menších rozměru a vyšší osoby se zde mohou cítit poněkud stísněně. To je však jediný nedostatek, jinak je interiér velmi povedený a sportovně laděné sedačky nabízí přirozený posed za volantem. Milovníci delších cest jistě ocení na tak malý vůz prostorný zavazadlový prostor.


3. Opel Zafira 1.6 TDCi je nejkomfortnějším autem světa

Kdo by to byl do některého z Opelu řekla, ale podle Jeremyho je Opel Zafira jediným autem, “které by tak dobře odmítalo přenášet neduhy silnice do kabiny. Což Zafiru činí nejkomfortnějším autem světa”. Není to tedy zrovna luxusní vůz, ani žádný sporťák nebo jen výjimečný krasavec mezi auty, je to prostě neskutečně pohodlné rodinné MPV. Zábavy si za volantem příliš neužijete, ale zato si užijete klid na cestách, protože děti na zadních sedačkách usínají okamžitě.

Kromě komfortní jízdy Opel Zafira nabízí velký prostor a neskutečné množství odkládacích prostor. Opel Zafira nabízí pohodlné sezení pro pět osob a v případě potřeby až pro sedm osob díky možnosti zakoupení sedmimístného provedení. Potěšení budou také cyklisté, kteří ocení integrovaný nosič schovaný pod pátými dveřmi pro 2 až 4 kola u rozšířené varianty. Samotný zavazadlový prostor má objem 710 litrů a v případě sklopení druhé řady sedadel až 1800 litrů.


4. Mercedes-AMG GT S je moderní Mercedes Mustang

„Kapota je tak dlouhá, že pokud předek auta někam přijede včas, vy budete mít 20 minut zpoždění. Je tak široký, že když vám přistane vrtulník na střeše, tak si toho ani nevšimnete. Je to moderní muscle car, Mercedes Mustang,” popisuje tento úchvatný kousek Jeremy v jednom ze svých pořadů. 

Však také AMG původně označuje závodní speciály, ke kterým později přibyly sportovní verze vybraných sériových modelů. Konkrétně Mercedes AMG GT je čtyřdveřové kupé, které lze popsat jako “ostrého elegána na čtyřech kolech”. Pozornost na sebe stahuje zejména výrazná maska, na níž se skvěle vyjímá obří logo německé automobilky.


5. Ford Focus RS působí chytřeji než ostatní

Tak přesně takto Ford Focus RS působí na Jeremyho Clarksona. Je to prostě zvláštní a velmi chytré auto podobně jako Nissan GT-R. Ford Focus RS je zatím nejrychlejším fordem, který je schopen jet rychlostí a 266 km/h a z nuly na stovku se dostane za krásných 4,7 sekundy. Není čemu se divit, když se ukrývá motor 2.3 EcoBoost s výkonem 257 kW.

Po designové stránce lze nový Ford Focus RS z roku 2015 popsat jako velmi decentní na sportovní vůz až nenápadný vůz bez výrazných a agresivních prvků. Dramatický není ani interiér. O to více si všimnete perfektní tvarovaného volantu a sedadel, do kterých skvělých zapadnete a už nebudete chtít z auta ven.


6. Ford Mustang GT V8 je prvotřídní mašina

Klasický nekompromisní muscle car, který každou zatáčku projede s řevem a kouřem jdoucím od gum. Přesně takový je nejnovější Ford Mustang. Chcete-li dokonalý sportovní vůz se stylovým sexy designem, kterému nikdo neodolá, “americký svalovec” Ford Mustang je vždy tou správnou volbou. 

Ford Mustang nové generace se během let proměnil ve velmi schopné sportovního auto, které kombinuje pravou americkou káru se sporťákem evropského střihu. Pod jeho kapotou burác vidlicovým osmiválec, který jej přiměje k neskutečným výkonům. Jediné, co u tohoto auta potřebujete vědět je to, že neskutečně dobře jezdí.

7. Volvo XC90 D5 AWD je lepší než Land Rover

Velké, mohutné a prostorné Volvo XC90 je podle Jeremyho tak dobré, “že je ideální pro všechny, kteří říkají, že vozy od Land Roveru jsou nepoužitelné”. Však se tak první generace vyráběla dlouhých 12 let, jak by byla dobrá. Ale vývoj jde velmi rychle kupředu, a i tak skvělé auto jako Volvo XC90 si zasloužilo modernizaci.


S ohledem na cenu to není zrovna nejdostupnější vůz. Ti, kteří na něj mají, budou jistě spokojeni. Na Volvu XC90 vyniká speciální maska chladiče s výrazným logem, která vypadá lépe a luxusněji s každou lepší výbavou. Design je velmi podobný první generaci, ale interiér se změnil od základu a je prostě popsáno pár slovy šokující a revoluční.

8. BMW M2 více než sportovní vůz

Celá řada sportovních vozů BMW M je podle Jeremy skvělá a BMW M2 není výjimkou. „Miloval jsem minulou generaci M3, tu s motorem V8, mám rád M6 Gran Coupé a původní M5, která sice vypadala jako krabice, ale jezdila jako vesmírná loď. To byla moje nejoblíbenější auta od M až doteď,” uvedl Jeremy na adresu této řady.

BMW M2 tedy určitě nebude první emko, které si vybavíte, ale je jedno z nejpovedenějších. Od roku 2017, kdy se začalo nabízet, bylo prodáno přes 12 tisíc kousků, což z BMW M2 dělá dosud nejžádanější emko. Modernizace se dočkal už po roce prodeje a výsledkem je lehce ostřejší vizáž s přehledně uspořádaným interiérem. Prostě starý dobrý bavorák.

9. Ferrari 488 GTB je prostě dokonalé auto

Vozy do Ferrari představují mezi sportovními auty samostatný kult. Podle Jeremyho, “je toto auto tak dobré, že posouvá Ferrari zpět na vrchol. To auto je dokonalé.” Podle milovníků aut se jedná o jedno z nejkrásnějších Ferrari vůbec. Název Ferrari 488 GTB odkazuje na objem každého válce u osmiválcového motoru s výkonem 670 koní zvlášť. Výsledkem je až strašidelně rychlé auto. 

Lidé, kteří měli čest Ferrari 488 GTB řídit, uvádí, že při dynamickém zrychlení se jim doslova napnula kůže na tvářích jako v animovaných filmech a jízda je klidnější, řízení přesnější, ale zatraceně rychlejší než si dokážete představit. Ferrari 488 GTB může jet rychlostí až 330 km/h.

10. Lamborghini Aventador je velký a zlý pes

Chcete-li nejlepší superauto, je to právě Lamborghini Aventador, říká Jeremy a dodává, že „je jako velký a zlý pes, co tahá za vodítko. Nemá tak dobré brzdy jako Ferrari, a že jste překročili jeho limity poznáte, až budete ve stromě. I tak je to ale úchvatná věc, které odpustíte úplně vše.” Na stovku to vytáhne za 2,8 sekundy a může jet až 355 km/h. Toto auto není jen tak pro někoho, ale kdo na něj má, a je velmi dobrý řidič, užije si parádní jízdu bez kontaktu se stromem.

10 nejhorších aut podle Jeremyho

  1. Opel Astra 1.6 Turbo

  2. Infiniti Q30 2.2d

  3. Škoda Superb Combi 2.0 TDI

  4. Zenos E10 S

  5. Renault Kadjar 1.5 dCi 130

  6. BMW X1 xDrive 25d

  7. Seat Leon X-Perience 2.0 TDI

  8. Nissan GT-R Track Edition

  9. Volkswagen Scirocco 2.0 TDI

  10. Hyundai i800



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.