Porovnání spotřeby automobilů

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 11. 02. 2017,  0x


Spotřeba paliva byla vždy diskutabilním tématem a faktorem, který je pro řidiče nejen při výběru osobního vozu stěžejní. Velice často se lze také setkat s tím, že udané hodnoty absolutně neodpovídají realitě a ve finále se ani na nic nelze odvolat. Proč tomu ale tak je? Které vozy jsou nejúspornější a které naopak klamou, více než je zdrávo?

Proč si udávanou spotřebou nemůžete být jistí?

Možná to znáte. Pořídíte si vůz, který splňuje vaše požadavky na nízkou spotřebu, ale ve finále se s ním neustále ocitáte na benzínce. Ne, opravdu nejste jediní, kterým se stal podobný ,,podraz“. Podobných lidí je skutečně víc. Kde se ale stala chyba?

První změna údajů začíná již u samotných automobilek, které podle speciálního zákona z roku 1996, mohou hodnotu spotřeby snížit až o 4%, aby došlo ke zvýšení atraktivity vozidla. Ke zjištění skutečné spotřeby se pak provádí speciální testy, na které jsou ale využívány vozy s nejnižší možnou výbavou, díky čemuž je testovaný automobil podstatně lehčí než ten, který si pořídíte v rozšířené výbavě. Při měření jsou také používány speciální přehuštěné pneumatiky s extrémně nízkým odporem, které ale už s vozidlem nezakoupíte.

Dost nehezkým krokem pro nevědomé zájemce je pak pošťourání se v řídicí jednotce, kde technici vypnou spotřebiče, vůz vyhřívají vlastní cestou a navíc použijí i speciální motorový olej s nízkým třením. A teď už je všem pravděpodobně jasné, proč hodnoty, které jsou udávány v servisní knížce, rozhodně nemohou odpovídat tomu, co si s vozem zažijete při běžném provozu.

U jakých vozů automobilky lžou nejvíce?

Před pár lety byl v Německu prováděn test ADAC, který měl jednou provždy rozlousknout skutečnou potřebu vozů, a někteří se výsledkům nepřestali divit. Uvedeným hodnotám nejvíce neodpovídají především plug-in hybridy. Největším propadákem se pak stalo Volvo V60 D6 Hybrid AWD, které má skutečnou spotřebu dokonce až o neuvěřitelných 84% horší, než bylo zmiňováno. Nejvíce se udávaným číslům přiblížila Kia Optima, jejíž skutečná spotřeba 5,42 l/100 km byla jen o 0,4% procenta horší, než bylo původně slibováno. Žádné podobné úspěchy se ale už v oblasti hybridů nekonaly. Honda Insight byla na druhém místě po Kie a přitom si ve skutečnosti pohoršila o 10%.

U Benzínu tolik propadáků nebylo

Benzínové motory tentokrát nezklamaly. Pravděpodobně nejhorší výsledek v rozporu s udávanou spotřebou zažil Fiat Punto 0,9 TwinAir, který byl horší o 34%. Na Volvo rozhodně nemá, ale co se pravdomluvnosti týče – žádná sláva. Překvapivě se ale našly i takové vozy, které se pochlubily podstatně lepším spotřebou než tou, která byla původně zapsána. Jedním z takových šťastlivců je Chevrolet Camaro Cabrio 6.2 V8, který je lepší o 17%. V závěsu za ním si polepšilo i Audi R8 V10 Spyder se 7% k dobru.

Nafta je se spotřebou nic moc

Dieselové motory se můžou umístit hned těsně za hybridy. Jsou totiž druhým typem vozů, o kterých automobilky lžou. Králem aut v nenažranosti je pak Jeep Grand Cherokee V6 3,0 D, jehož spotřeba je reálně vyšší o 55%, za což majitelé nebude skákat radostí. Dalším propadákem je pak Volvo V40 D2 s navýšením o 42%. Nejlépe dopadla Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 DSG, která je horší pouze o 1% a Mercedes Viano 2.2 CDI s 0,6%.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.