Innotech Mysterro: Unikátní český supersport

Technika a design

Přidal janlevy, dne 7. 10. 2018,  0x


Rudý krasavec na čtyřech kolech speedster Innotech Mysterro je unikátní tím, že se jedná (alespoň zatím) o první a poslední český supersportovní vůz. Světlo světa spatřil prototyp luxusního vozu v roce 1995 a působil vskutku impozantním dojmem. V 90. letech právem ohromil celou světovou automobilovou veřejnost. 


Projekt o úchvatném českém speedsteru si vysnil a uskutečnil rodák z Brna Zdeněk Mrkvica. Hned po sametové revoluci, na počátku 90. letech. se do Česka vrátil z Kalifornie, aby si splnil dětský sen o vlastním supersportu. Oslovil českou designovou legendu Václava Krále a společně s jeho synem Jiřím Králem stvořili sen každého malého i velkého kluka. 

 

Innotech Mysterro - dravý supersport z Čech

Design nového vozu byl natolik ohromující, že si zasloužil ocenění v podobě Národní ceny za design v roce 1993. Úspěšná trojice mohla být s výsledkem své usilovná tříleté práce spokojena. Navrhnout takový vůz bylo pro Václava Krále výzvou a dobrodružstvím zároveň. Nízká příď, výklopné přední světlomety, výrazná zaď a rudě nalakovaná karoserie modelu Innotech Mysterro se pyšní čistými liniemi a působivým aerodynamickým tvarem. Vyrobená je celá z karbonu a kevlaru.


Speedster je zároveň kabriolet, nemá okna ani střechu, což je samo o sobě unikátní. Dveře nemají kliky a otevřít je lze pouze elektronicky nebo elegantně naskočit do vozu. Innotech Mysterro je poháněný osmiválcem Chevrolete Corvette o objemu 5,7 litru a výkonu 500 koní. Vůz dosahuje maximální rychlosti až 300 km/h a na stovce je za 5 vteřin.


Použít bylo ale možné ještě nadupanější motor Falconer o objemu 9,6 litrů a výkonem 750 koní, pro který byl původně projektován. Kdyby se tento plán uskutečnil, vznikl by jeden z nejsilnějších vozů na celém světě. 


Interiér čalouněný kůži od prestižní značky Conolli

Jednoduchý ale luxusní vnitřek vozu je celý potažený kůží od prestižní anglické značky Conolli. Zajímavý je ukrytý zavazadlový prostor určený pro dva vaky s golfovými holemi na bocích vozů. Původně mělo být vyrobeno celkem 25 vozů Innotech Mysterro, které měly být vyvezené do USA. To se bohužel nestalo, a tak dnes můžeme být rádi, že je jediný prototyp stále pojízdný.


Po dvaceti letech odpočinku v garáží se Innotech Mysterro znovu vydal do světa. Na silnice bohužel nemohl, protože se mu nepodařilo získat homologaci potřebnou pro přidělení registrační značky. Zdeněk Mrkvica jej nakonec prodal občanskému sdružení Tamrak. Naposledy jsme jej mohli vidět v Hradci Králové v květnu 2015 na jedné z největších automobilových akcí v Evropě Rally Show & Autosalon show & Helicoptershow.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.