Jaguar XKSS - auto z roku 1957 je staré dva roky

Značky a modely

Přidal karelwonka, dne 2. 12. 2018,  0x


Co je to za nesmysl, říkáte si. Kdepak žádný nesmysl, ale realita. Před dvěma lety britská automobilka oznámila, že vyrobí devět kusů ikonického Jaguára XKSS z roku 1957, které tragickém shořely při požáru továrny Browns Lane. A jak řekla, tak udělala.  


V roce 2016 byl na autosalonu v Los Angeles vidět legendární Jaguár XKSS z roku 1957, která míří znovu do výrobu. Byla to práce divize Jaguar Classic, která má na starosti historické vozidla. V roce 2017 bylo vyrobeno celkem devět kusů. Proč zrovna devět?


Když Jaguar ukončil činnost závodního typu, zůstalo mu v továrně pár nedokončených závodních vozů Jaguar D-Type. Vedení dostalo skvělý nápad a přestavělo je na silniční supersporty. Mezi lety tak 1954 až 1956 vzniklo 25 kusů prvního silničního supersportu na světě Jaguaru XKSS, ale devět jich shořelo na plech. Tuto ztrátu se automobilka rozhodla napravit o šedesát let později. Inu, proč ne.


Oněch šestnáct vozů se prodalo do USA. Nejznámějším majitelem jednoho z nich byla slavný herec Steve McQueen. Mělo zelený lak a Steve jej nazýval “zelenou krysou”.


Jaguar XKSS - nové plány pro starý vůz

Automobilku čekal náročný úkol. Pro vůz z roku 1957 musela vypracovat úplně nové plány, protože ty původní se ztratily neznámo kde. Vedle plánů bylo nutné vyrobit speciální dřevěné formy určené pro ruční vytvarování hořčíkové karoserie. Jaguar však také přiznal, že nový Jaguar XKSS nebude vyroben pouze tradičními postupy, ale využity budou i nové moderní nástroje a technologie.


Hotový vůz odpovídá původnímu modelu až na pár “drobností”. Staronový vůz má moderní palivový systém, který je nejen spolehlivější, ale především bezpečnější. Lehce odlišné jsou ještě bezpečnostní pásy, pneumatiky a brzdy. Tedy vzhledově vypadají úplně stejně jako ty původní, jsou ale o dost účinnější. Vše ostatní odpovídá stavu, v jakém Jaguar vyjel z továrny v roce 1957.


Jaguar XKSS - žádné emisní předpisy

Za výhodou lze považovat i to, že se na tento vůz nevztahují moderní emisní předpisy. Pod kapotou se tak může ukrývat řadový šestiválec XK o objemu 3 442 cm3 a výkonem 250 koní (184 kW), který se používal pro Jaguar D-Type. Nově byly vyrobeny litinový blok a hlava motoru a přípravu palivové směsi mají na starosti tři karburátory Weber DC03.


Jaguar stvořil dokonalé repliky za dokonalejší cenu. Cena jednoho kusů se pohybuje okolo 30 milionů korun.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.