Isdera Autobahnkurier 116i - novodobý dálniční kurýr
Přidal vasekstary, dne 20. 09. 2018, 0x
Ten, kdo značku Isdera a její modely nezná, by na první pohled zcela jistě řekl, že se jedná o velice krásného historického veterána z 30. let uplynulého století. Není tomu tak. Isdera Autobahnkurier 116i je auto vyrobené v našem 21. století, konkrétně v roce 2006. Kdo za tímto unikátem stojí?
Isdera je německá značka založená na počátku 80. letech jistým Eberhardem Schulzem. Automobiloví mazáci moc dobře vědí, že tento pán není žádné ořezávátko, ale že dlouhá léta působil v automobilce Porsche jako konstruktér. V 80. letech usoudil, že je na čase posunout se o krok dopředu a založit si vlastní firmu. Zkratka Isdera vychází z poněkud delšího názvu Ingenierbüros für Styling, Design und Racing.
Supersport ukrytý v karoserii veterána
Neznáte-li předchozí modely, řekli byste, že se Schulz rozhodl vyrábět krásná retro auta. Předchozí modely ale vypadají úplně odlišně a jedná se o výjimečná supersportovní auta. Pro zajímavost to byli Isdera Imperator 108i (1984 - 1993) vycházející z modelu Mercedes-Benz CW311 a vrcholný model Isdera Commendatore 112i z roku 1993. V roce 1998 se Schulz rozhodl překvapit a stvořil svůj první retro vůz.
Vývoj na novém voze trval od roku 1998 do roku 2006. Vzhledem i stylem připomíná 30. léta a také název modelu Autobahnkurier vychází z tohoto období. Neuvěřitelných 20 000 hodin ruční práce zabrala výroba tohoto nového modelu. I sebemenší detaily, jako například stěrače v podobě trumpety, totiž musely odpovídat 30. letům.
Pohon zajišťovaly dva nezávislé osmiválce
Pod kapotou krásného a ohromného auta Isdera Autobahnkurier 116i se však ukrývají dokonce dva paralelně propojené vidlicové osmiválcové motory od značky Mercedes-Benz, které jsou napojené na pětistupňovou převodovku. Objem motoru činil 10 litrů a výkon 610 koní. Tomu říkáme síla. Isdera Autobahnkurier může jet maximální rychlostí až 242 km/h. Stejnou rychlosti ale teče benzín. Spotřeba se totiž může vyšplhat až na 21,7 l/100 km.
Každý z obou motoru má dokonce vlastně startér a pracují nezávisle na sobě. Přední motor pohání přední kola, zadní motor pohání zadní kola. To znamená, že se řidič může rozhodnout, zda chce řídit vůz s předním nebo zadním pohonem, nebo zda si vybere rovnou čtyřkolku.
Na 80. léta má vůz velice slušnou výbavu, která zahrnuje elektrická okénka, automatickou klimatizaci, posilovač řízení, elektricky nastavitelné a vyhřívané sedačky a vše, co už dnes bývá téměř běžné. Pokud se vám vůz líbí, máte bohužel smůl. Vyrobený byl pouze jeden jediný model.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.