Buick Skylark - krasavec k pohledání
Přidal svetremozavod, dne 25. 11. 2018, 0x
Jak slaví slavné automobilky významná výročí? Nadělí si parádní auto, které chce každý. Ale zdaleka ne každý si jej může dovolit. Americká automobilka Buick si takto k 50. narozeninám v roce 1953 nadělila menší sérii jedinečného modelu Buick Skylark. Jedinečná byla i cena 4 595 dolarů.
Automobilka Buick byla členem ohromného koncernu General Motors, který se ve stejné době vytasil s dalšími dvěma zajímavými modely - Oldsmobile 98 Fiesta a Cadillac Eldorado 62. Společně s Buick Skylark tvořily tyto tři skvostné modely tzv. Triple Crown. Skylark byl ze všech tří vozidel jednoznačně nejdražší. Kupodivu se ale prodávalo nejvíce. Celkem se v roce 1953 prodalo 1 690 kousků Buick Skylark. A pak, že lidé po válce neměli peníze.
Buick je jedna z malá automobilek koncernu GM, která se dožila dnešních dní. Buick stále navrhuje a vyrábí nová auta a úspěšně proniká i na čínský trh.
Buick Skylark - pod kapotu osmiválec
Buick Skylark rozhodně nebyl žádné ořezávátko. Pod kapotou mu duněl vidlicový osmiválec o objemu 5 272 cm3 a výkonu 202 koní (140 kW). Jako první měl Skylark 12V elektrickou síť. Návrhem karoserie byl pověřen nakonec sám velký šéf designu Ned Nickles. Inspirací mu byl kabriolet Buick Roadmaster 76R. Skylark měl stejný rozvor náprav, délku i šířku a celkové vypadal podobně. Nikoliv však stejně.
Stejná byla přední maska a nárazník, rámečky kolem světlometů a směrovek. K novince byla nabízená stejná základní a příplatková výbava. Zájemci si mohli připlatit za posilovač řízení, elektrické ovládání oken či rádia. Rozdíl byl ve výšce vozu. Přední a boční okna měla zkrácenou výšku o 7,6 cm. Celková výška vozu byla rovněž nižší a Skylark tak působil daleko aerodynamičtěji než jeho vzor Roadmaster. Odlišná byla úplně odkrytá zadní kola a lišty na bocích auta připomínající křídla.
Nový model i v roce 1954
Co na tom bylo divného? Původně mělo jít o dárek k 50. narozeninám automobilky. Jenomže Buick Skylark byl asi úspěšnější než automobilka čekala. V roce 1954 se objevil lehce upravený model. Jeho vzorem se stala řada Century/Special a přestalo se užívat označení Roadmaster. Vyrobeno bylo 798 kusů.
Karoserie prošla drobnými úpravami. Přední maska chladiče získala jemnější mřížku, na přídi se objevil nápis Buick. Přední okno bylo vyšší, zadní světla byla umístěná do chromovaných nástavců a na kufru se objevily dva prolisy. Pohonnou jednotkou i nadále zůstal vidlicový osmiválec.
Poté se nová verze Skylark pár let neobjevila až do roku 1961. Následující dva roky byl v nabídce Buick Special Skylark a od roku 1964 se Skylark stal samostatnou modelovou řadou vyráběnou až do roku 1998. Celkem vzniklo šest generací.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.