7 nejrychlejších elektromobilů na světě
Přidal vaclavnovy, dne 18. 11. 2019, 0x
Ať už patříte mezi konzervativní zastánce tradičních pohonných jednotek nebo s nadšením zvedáte obě ruce pro rozvoj alternativních pohonných jednotek, elektromobily si už své místo na trhu vydobyly tak jako tak. My si představíme aktuálně nejrychlejší sedmičku aut s elektrickým pohonem.
Rimac C_TWO
Supersportovní vůz s elektrickým motorem Rimac C-TWO pochází z Chorvatska, vyrobila jej společnost Rimac (přesněji jde o konstruktéra Matea Rimaca) a jmenuje se C-TWO. První model společnosti Concept One se proslavil zásluhou moderátor Richarda Hammonda z pořadu Top Gear, který s ním boural.
Model C-TWO je značně vylepšený a pohání jej elektromotory umístěné ve všech čtyřech kolech, jejichž společný výkon je neuvěřitelných 1888 koní. Na stovku by se měl rozjet za 1,85 s a jeho maximální rychlost činí až 413 km/h. Projekt podpořila německá automobilka Porsche, která koupila desetiprocentní podíl. Kdyby se Rimac byl ochoten přestěhovat do Abú Dhabí, získal by finanční podporu i od zdejší královské rodiny.
Tesla Roadster
Tesla je asi nejznámější výrobce elektromobilů, který už “auta na baterky” vyrábí několik let. Poslední novinku představuje dvoudveřové kupéčko Tesla Roadster, které by mělo být pro 4 osoby. Nový Roadster by měly pohánět tři elektromotory, jeden na přední nápravě a dva na zadní nápravě. Na stovku by se nový Roadster měl údajně dostat za 1,9 s a maximální rychlost by se měla pohybovat kolem 400 km/h, což je krásné číslo. Prodej by měl být zahájen v roce 2020.
Vanda Dendrobium
Zhruba před dvěma lety bylo možné si na ženevském autosalonu prohlédnout elektrického sporťáka, za jehož vývojem stojí singapurská firma Vanda Electrics spolupracující s firmou Williams Advanced Engineering z Grove. Lehce prapodivné jméno získal sporťák jezdící na baterky podle vzácné latinského názvu pro orchidej. Na prodej by mělo být někdy od roku 2020.
Dramaticky vyhlížející asijský model s elektrickým pohonem Vanda Dendrobium vznikla spoustu let, podle slov hlavní šéfky Larissy Tan byly první návrhy hotové už v 90. letech. Pár ale bylo ale nutné počkat na vývoj dostatečně výkonného elektromotoru a především baterií, které by takový vůz “utáhly”.
Dendrobium pohání čtyři výkonné elektromotory o celkovém výkonu 1000 koní a podle odhadu by Dendrobium mělo být schopné jet rychlostí až 320 km/h a na stovku by se mělo dostat za 2,7 s.
Pininfarina Battista
Na začátku roku 2019, kde jinde než na autosalonu v Ženevě, představila slavná italská designérská firma Pininfarina novinku v podobě superrychlého elektromobilu model Battista postaveného na základě techniky výše zmíněného chorvatského supersporťáku Rimac C-TWO. Název Battista získala novinka podle zakladatele společnosti, kterému tak byl vzdán hold.
Na trhu by se novinka měla objevit v příštím roce 2020 při příležitosti oslav 90. výročího založení firmy a mělo být jít o elektroauto s úctyhodnými parametry. Celkový výkon použitých elektrických motorů činí 1900 koní a jeho maximálka by měla přesáhnout 350 km/h. Celkem by mělo být vyrobeno maximálně 150 kusů.
Nio EP9
Závodní tým Nio, za nímž stojí čínská společnost NextEV se specializuje na vývoj a výrobu elektrických formulí E. Své zkušenosti zúročil při vývoj supersportovního vozidla s elektrickým pohonem EP9. Vývoj trval 18 měsíců a výsledkem je sporťák na baterky, který má elektromotor na každém kole s celkovým výkonem 1360 koní. Z nuly na stovku se rozjede za 2,7 s a měl by jet maximální rychlostí až 313 km/h.
Nio EP9 byl představen v říjnu 2016 na německém závodní okruh Nürburgring, který zvládl projet za 7 minut a 5 sekund. Skvělé časy elektrosporťák zvládá díky špičkové technice pod kapotou, lehkého monokoku vyrobeného z karbonu i aktivní aerodynamika auta. Na jedno nabití Nio EP9 ujede 427 km/, což vlastně při této rychlosti není zas tak moc. Ale cestu z Prahy do Brna a zpět byl zvládnout měl.
Faraday Future FF91
Americká značka Faraday Future neměla zrovna lehké začátky a kdyby nebyla čínského investora, asi by ani nedošlo k zahájení výrobu elektrického supersportovní crossover FF91. Návrh vozidla byl poprvé představen v roce 2017 v rámci výstavy elektroniky CES v Las Vegas a první hotové vozy byly k mání na konci roku.
Karoserie tohoto rychlika je vyrobena z hliníkových slitin a pohání jej elektromotory a o celkovém výkonu 1065 koní. Na jedno nabití by FF91 měl být schopen ujet až 465 km, z nuly na stovky by se měl dostat za 2,4 s a maximální rychlost podle posledních informací přesahuje 300 km/h. Díky prostornějšímu interiéru a kufru by tento konkrétní elektromobil měl dobře posloužit i k dennímu ježdění.
Genovation GXE
Vývoj elektrického supersporťáku oznámila americká firma Genovation už na konci roku 2016 s tím, že půjde o elektrickou variantu oblíbeného supersporťáku Chevrolet Corvetta C7. Finální verze byla představena v roce 2018 na elektronickém veletrhu v Las Vegas a na první pohled jde o úplně stejné auto. Jeho útroby jsou ale jiné.
Původně plánovaná verze GXE měla mít výkon pouze 660 koní, nakonec se podařilo vytvořit supermoderní elektrický sportovní vůz s elektromotory o celkovém výkonu 811 koní a může jet rychlostí až 331 km/h, ale podle údajů výrobce by měl být schopen dosáhnout maximální rychlostí až 354 km/h. Vyrobeno bylo pouze 75 kusů, které byly v prodeji v druhé polovině roku 2019 a cena jednoho GXE se pohybuje kolem 16 milionů korun.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.