RIZK DBR2 - klasika vyrobená z kosmické lodi

Technika a design

Přidal karelwonka, dne 30. 11. 2018,  0x


Při prvním zběžném pohledu na stříbrný RIZK DBR2 si pomyslíte, že se jedná o moc pěkného veterána. Při druhém vám dojde, že něco tu nehraje. RIZK DBR2 je velmi povedená replika klasického závodního automobilu Aston Martin DBR2 z roku 1957. Propojením klasické a moderní hi-tech techniky vznikl skvost. 


V roce 1957 britská automobilka představila závodní model Aston Martin DBR2, jehož jediným úkolem bylo na okruzích porazit Ferrari, Jaguáry a další v této době úspěšné sportovní vozy. Původní Aston Martin DBR2 má hliníkovou karoserii posazenou na trubkovém rámu a je poháněný motorem o výkonu 287 koní. Při celkové váze 915 kilogramů mohl DBR2 jet rychlostí až 264 km/h.


RIZK DBR2 - více než pouhá kopie Aston Martin DBR2

A právě tento model si vzala jako inspiraci arizonská společnost RIZK Auto a rozhodla se vyrobit přesnou repliku za pomocí nejmodernějších technologií. Nový RIZK DBR2 tak není pouhou kopií pro znuděné milionáře. Je o trochu větší, nižší a širší dle požadavků dnešní doby. To nejdůležitější ale není vidět na první pohled.


Základem RIZK DBR2 je karbonový monokok, který je vyrobený pomocí speciálního zařízení. Využívá jej například Boeing. Karoserie je také vyrobená z karbonu, konkrétně se jedná o karbon-nomex. Výsledná karoserie je dokonce 1500krát tužší než běžná kovová karoserie. Celková váha je ale pouhých 800 kilogramů.


Méně “kosmicky” působí motor. Pod kapotou se totiž ukrývá oproti zbytku úplně obyčejný karburátorový šestiválce, který se používá například u Jaguáru E-typ o objemu 4,2 litru a výkonem 265 koní (195 kW). Zákazník si ale může vybrat jiný motor. Na výběr je také dvanáctiválce opět od Jaguáru nebo osmiválce z Chevrolet Corvette.


RIZK DBR2 - zrozený pro extrémní podmínky

Vzhledem k tomu, že je vůz vyrobený z komponentů Mars Roveru, mu neublíží ani extrémní podmínky jako velké horké nebo spousta prachu. Ti, kteří měli tu čest RIZK DBR2 řídit, popisují jízdu jako něco parádní zážitek. Žádné skákání ani houpání, vůz jede nenuceně i při rychlosti 130 km/h. RIZK DBR2 nabízí velmi hravou, vzrušující a a velmi živou jízdu, na kterou nikdy nezapomenete.


Příjemným překvapením je také interiér sám o sobě. Pohodlná křesla jsou totiž původně luxusní kancelářská křesla Herman Miller typ Aeron, která byla rozebraná, upravená a namontovaná do RIZK DBR2. Což byl prý mimochodem geniální krok. Volant má dřevěný věnec, takže se cítit jako ve veteránu, ale na rozdíl od původní verze si můžete volant nastavit. To platí i pro sedadla. Palubní hliníkovou přístrojovou desku doslova zdobí krásné analogové budíky značky Smith.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.