Nastavení rozvodů Peugeot

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 6. 02. 2017,  0x


Nastavení rozvodů může být pro amatéry nebo lajky poměrně složitější proces. Vše se dá ale s trochou píle a výdrže zvládnout, pokud znáte ten správný postup. Sehnat návod nebylo jednoduché, ale přesto ho pro vás máme.

Co budeme u Peugeotu potřebovat?

Ještě předtím, než se zaměříte na demontáž, bude třeba sehnat i součástky, bez kterých by práce nešla provést. Lze je zakoupit i společně v sadě, což je sice podstatně praktičtější než shánění každého zvlášť, ale bohužel také i výrazně dražší podobně jak je to i u samotných rozvodů v sadě. Pro začátek tedy budete potřebovat napínací kladku, vodní čerpadlo, ozubený řemen stejné délky s totožným počtem zubů a simerinky váčkové i klikové hřídele.

Jak postupovat při nastavení obvodů?

Demontujeme pravé kolo a plastový kryt. Dále také řemen alternátoru a tři šrouby na klikové hřídeli a na konec i všechny plastové kryty rozvodů pro dostupnost. Následně potřebujeme, aby se otvor váčkové hřídele shodoval s otvorem v hlavě válců, díky čemuž budete moci prostrčit zajišťovací trn. To zajistíme tím, že budeme příslušným klíčem otáčet řemenici po směru.

Následně se vrhneme na demontáž čidla otáček. U některých modelů není namontované vůbec, což nám usnadní práci. Do setrvačníku následně prostrčíme trn D o tloušťce 6mm. A pak se také můžeme rovnou vyhrnout na ozubený řemen, pro což budeme potřebovat lehce uvolnit napínací kladku, aby šel řemen sejmout. Po úplném odstranění kladky se bude třeba vrhnout na vypuštění chladicí kapaliny, aby mohlo dojít k následné demontáži čerpadla. Dále bude nutností také pečlivě očistit dosedací plochy a hliník. Teď už můžete využít novou vodní pumpu - namontovat ji a zajistit.

Jak na simerinky?

Jedná se pravděpodobně o nejzáludnější proces. Bude třeba demontovat obě řemenice. Ideální je na to i pomocník, který během procesu zařadí 5 a zkusí sešlápnout brzdový pedál, přičemž povolíme šrouby na řemenici.  Simerinky bude potřeba lehce vypáčit menším šroubovákem, přičemž se nesmí poškodit hliník. Následně namontujete nové simerinky.

Poté se pokusíme nasadit řemen, a to po směru otáčení motoru nejprve na řemenici klikové hřídele, pak ne řemenici váčkové, vodní čerpadlo a napínací kladku. Řemen se navíc nesmí ohýbat a ani žádným způsobem lámat, jelikož by mohlo dojít k porušení vláken. Řemen navíc musí být napnutý, což není hračka a málokterý amatér dokáže správné napnutí odhadnout. Naštěstí vám ale může pomoci sehnání měřícího přípravku, který to rozhodne za vás. Rozhodně tento bod nepodceňujte! Při špatném napnutí totiž může dojít ke zničení motoru.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.