Bugatti 57 SC Atlantic - luxusní kupé snů

Garáž nejlepších vozů

Přidal vencapacil, dne 13. 03. 2019,  0x


Původem francouzská automobilka Bugatti je proslulá tvorbou luxusních sportovních automobilů. Model Atlantic je absolutně úchvatné sportovní kupé, nad kterým se doslova vznáší svatozář dokonalosti. Vyrobeny byly pouze čtyři kousky, z nichž se dochovaly pouze dva. Šance svézt se v jednom z nich je menší než vyhrát v loterii.


Ve skutečnosti má Bugatti Atlantic k dokonalosti daleko. Stačilo ujet ani ne 50 000 kilometrů a v motoru došlo k roztříštění pertinaxových ozubených kol ventilového rozvodu. Oprava by byla dražší než koupě nového vozu střední třídy. Na druhou stranu, vozy Bugatti si zásadně kupují lidé, kteří si to mohou dovolit. A tak to nic neznamená a bájná Atlantida na čtyřech kolech vyšla už v roce 1988 módního návrháře Ralpha Laurena na neuvěřitelných 15 milionů dolarů!

Bugatti Atlantic - na začátku stál meteorit

Na mysli nemáme pravý meteorit z vesmíru, ale unikátní prototyp Bugatti Aerolith, který v roce 1935 uchvátil diváky na pařížském autosalonu. Aerolith měl mohutný chladič a karoserii vyrobenou ze speciálního materiálu tvořený slitinami hliníku a hořčíku. Šlo o mimořádně pevnou a lehkou látku, která však měla jednu zásadní negativní vlastnost. Byla hořlavá.


Rozebraný Aerolith i stejný materiál byl s největší pravděpodobností použitý u Atlantic. Plechy nebylo možné svářet, protože by došlo k požáru. Řešením bylo pečlivé nýtování, který by šlo provést tak, aby nebylo vůbec vidět. To by ale byla velká škoda, a tak karosérii Bugatti Atlantic zdobí hustě nýtovaný šef po celé délce karoserie i na blatnících, který maximálně zdůrazňuje elegantní oblé tvary.

První Bugatti Atlantic - od Rothschilda do rukou podivína

Jeden model si objednal rodina Rothschildů, respektive její anglická větev. Zvolila si bledě modrý lak a tmavě modrý interiér. Skvostné, že? Vůz si oblíbil především miláček žen a lev londýnských salonů Dandy Victor Rothschild. Dandy ale nebyl zrovna stálý muž a stejně tak jako střídal ženy, ani Atlantic se v jeho garáži dlouho neohřál.


Jedním z dalších majitelů modrého Atlantic se stal Američan podivín a kutil Bob Oliver v Los Angeles. Ten se pustil do roztodivných úprav, které nelze označit jinak než za katastrofální. Naštěstí jej v roce 1971 koupil doktor Williamson za “pouhých” 59 000 dolarů, který mu vrátil původní podobu, lesk i slávu. Trvalo to řadu let. V roce 2010 jej prodal za 30 milionů dolarů a tehdy šlo o nejdražší vůz, který později překonalo pouze Ferrari 250 GTO.

Druhý Bugatti Atlantic - auto šité přímo pro módního návrháře

Nelichotivými úpravami si prošel i druhý dochovaný safírově modrý model, který si ve 30. letech objednal bohatý londýnský bankéř R. B. Pope. V 70. letech jej koupil spisovatel Barry Price, který jej v roce 1988 prodal návrháři Ralphu Laurenovi. Ten investoval spoustu peněz do rekonstrukce. Jím pověřený muž Paul Russel dokonce sehnal i původní žlutohnědě čalouněné sedačky, které patřily konkrétně do tohoto modelu.


Jedinou změnou se stal černý lak, protože módní návrhář Lauren je touto barvou doslova posedlý. Renovace vozidla do původního stavu zabrala celé dva roky. Ralph Lauren se vozem občas projíždí a tu a tam je vystaví. O prodeji neuvažuje.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.