Trojka japonských aut, na která svět (bohužel) zapomněl

Veteráni a historie

Přidal houmer001, dne 10. 05. 2018,  0x


Z našeho pohledu to považujeme za vekou újmu, a proto si je s velkou chutí připomeneme. Japonská klasická auta totiž mají velké charisma, zvlášť pokud se jedná o ty, která řadíme do skupiny Japanese Domestic Market (JDM), speciálně upravená auta určená původně pro japonský trh.

Začneme menší dávkou teorie na téma Japanese Domestic Market neboli ve zkratce JDM, kterou automobiloví fanoušci jistě budou znát. Nicméně pro jistotu alespoň pár základních informací. JDM jsou vozidla vyrobená speciálně pro japonský trh, případně originální náhradní díly vyvážené do ciziny. JDM auta mají vyšší výkony, odlišné vybavení a funkce, než auta vyvezená na zahraniční trhy. A právě proto jsou výjimečná.

Pro mnohé fanoušky představuje JDM životní styl. Na prvním místě stojí vášeň pro auta a výkon motorů, nikoliv bezpečnost a ekologie. Stačí si připomenout Nissan Skyline, Hondu NSX, Toyotu Supr a mnohé další. Jedním slovem kultovky automobilového průmyslu. My si připomeneme jiné tři modely. Ty tak trochu skončily v zapomnění. 

Mazda Capella RX-2 - hravá a dynamická

V paměti nejspíš vydolujete úplně jiné modely jako RX-7, RX-8 nebo Cosmo Sport. Jenomže pravě Capella RX-2 představuje pro Mazdu první model, kterou poháněl motor s krouživým pístem - wankel. Byla úspěšná a Mazda Capella se prodávala jako žádný jiný model před ní. Díky výkonu 130 koní byla Capella hravým a dynamickým autem a lidé si ji oblíbili zejména pro její poddajný podvozek a uživatelskou přívětivost.


Suzuki Fronte Coupe - malé auto s velkým sportovním nadáním

Opomineme-li typická francouzská zrcátka, má malé Suzuki Fronte Coupe téměř italský design, který jej hodně odlišoval od ostatních japonských mikroaut. Stylové malé sportovní GT se perfektně hodilo pro hbitou jízdu v přeplněných japonských uličkách. Motor s výkonem 35 koní se na první pohled může zdát hodně malý, ale vzhledem k velikosti auta, to bylo až až. Sportovní vlastnosti tohoto “drobečka” vás jistě překvapí. Navíc při koupi Suzuki Fronte Coupe ušetříte, pokud jste dosud pokukovali po 911, která má stejný koncept. 


Honda S500 - britský roadster po japonsku

Také Honda S500 není zrovna největší. Je prvním automobilovým výtvorem Soichiro Hondy, který dosud tvořil motorky. Tak trochu je to znát, nejen na velikosti, ale také technice. Malé žihadlo má jedinečný podvozek a pohání jej na tehdejší dobu úžasný dvouvačkový čtyřválec o objemu 531 ccm a výkonem 44 koní. Opět se to zdá málo, ale při celkové hmotnosti necelých 700 kg se sportovní roadster Honda S500 dokázala rozjet na 129 km/h. Tento model se objevil také na americkém trhu, kde si jej díky nižší ceně oblíbili zejména mladí lidé bez peněz. Úspěšnou Hondu S500 následovaly modely Honda S600, S800 či S2000.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.