Škoda Octavia motory: recenze

Technika a design

Přidal leprikon, dne 31. 05. 2017,  0x


Ani ne před čtyřmi lety se na trhu objevila nová Škoda Octavia třetí generace. Zájem o ní byl a stále je ohromný. Není divu. Pyšní se modernějším designem, různými vychytávkami a především novými a výkonnějšími motory. Podívejme se na nabídku šesti motorů. Který z nich je nejlepší?

Škoda Octavia je nabízena v šesti motorových variantách - benzínové 1.2 TSI 63 kW, 1.2 TSI 77 kW, 1.4 TSI 103 kW a 1.8 TSI 132 kW, a naftové 1.6 TDI a 2.0 TDI. V případě benzínové dvanáctistovky a čtrnáctistovky se jednalo o zcela nové motory, osmnáctistovka je inovovanou verzí technologie TSI. Všechny benzínové motory se vyznačují nižší hmotností, nižší redukcí emisí CO2 i spotřebou paliva. Podobně na tom jsou i naftové motory, které byli vyvinuty jako nové a vyznačují se vyšším výkonem, až o 45 % nižšími emisemi a nižší spotřebou.

Znáte systém start-stop? V roce 2013 přišla Škoda Octavia s novinkou v podobě systému start-stop. Systém šetří palivo automatickým vypnutím motoru v momentě, kdy je chod motoru zcela zbytečný. Systém lze snadno deaktivovat zmačknutím tlačítka, které je umístěno na liště před řadící pákou.

Přehled motorů u Škoda Octavia III

Dnes už není Škoda Octavia třetí generace žádnou novinkou. Prodává se nová a k mání jsou i nejvýše tři roky ojeté modely. Pokud se právě zamýšlíte nad koupí Škody Octavie, bude se vám hodit stručný přehled nabízených motorů.
 
BENZÍNOVÉ MOTORY
 
1.2 TSI 

  • Výkon: 63 kW při 4300–5300 ot./min.
  • Max. točivý moment: 160 Nm při 1400–3500 ot./min
  • Max. rychlost: 181 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12 sekundy
  • Spotřeba ve městě: 6,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,4 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 5,2 l/100 km
  • Exhalační norma: EU5
  • Emise CO2: 119 g/km 

1.2 TSI GREEN TEC

  • Výkon: 77 kW při 4 500–5 500 ot./min.
  • Max. točivý moment 175 N.m při 1400–4000 ot./min.
  • Max. rychlost: 196 km/h
  • Zrychlení z 0 na100 km/h: 10,3 sekundy
  • Spotřeba ve městě: 5,9 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,4 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 4,9 l/100 km
  • Exhalační norma: EU5
  • Emise CO2: 114 g/km 

1.4 TSI GREEN TEC

  • Výkon: 103 kW při 4500–6000 ot./min.
  • Max. točivý moment 250 Nm při 1500–3500 ot./min.
  • Maximální rychlost: 215 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 8,4 sekundy
  • Spotřeba ve městě: 6,5 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 4,6 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 5,3 l/100 km
  • Exhalační norma: EU5
  • Emise CO2: 121 g/km 

1.8 TSI GREEN TEC

  • Výkon: 132 kW při 5100–6200 ot./min.
  • Max. točivý moment 250 Nm při 1 250–5 000 ot./min.
  • Max. rychlost: 231 km/h
  • Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 sekundy
  • Spotřeba ve městě: 7,8 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 5,1 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 6,1 l/100 km
  • Exhalační norma: EU5
  • Emise CO2: 141 g/km 

Pokud vám jde primárně o spotřebu, pak se dle uvedených hodnot vyplatí zejméná motor 1.2 TSI 77 kW, které se pyšní nejlepší hodnotami.
 
NAFTOVÉ MOTORY
 
1.6 TDI CR DPF GREEN TEC

  • Výkon: 77 kW při 3000–4000 ot./min.
  • Maxi. točivý moment 250 Nm při 1500–2750 ot./min.
  • Maxi. rychlost: 194 km/h
  • Zrychlení z 0 na100 km/h: 10,8 sekundy
  • Spotřeba ve městě: 4,6 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,3 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 3,8 l/100 km
  • Exhalační norma: EU5
  • Emise CO2: 99 g/km 

2.0 TDI CR DPF GREEN TEC

  • Výkon 110 kW při 3500–4000 ot./min.
  • Maximální točivý moment 320 Nm při 1 750–3 000 ot./min.
  • Exhalační norma: EU5
  • Maximální rychlost: 218 km/h
  • Zrychlení z 0 na100 km/h: 8,5 sekundy
  • Emise CO2: 106 g/km
  • Spotřeba ve městě: 5,0 l/100 km
  • Spotřeba mimo město: 3,6 l/100 km
  • Kombinovaná spotřeba: 4,1 l/100 km 

Z naftových motorů je úspornější varianta první. Druhá varianta je však stále úspornější oproti benzínovým motorům. Pořizovací ceny jsou však vyšší, a proto se vyplatí pouze při větších nájezdech. Investice do dieselu se v takovém případě po čase finančně několikanásobně vrátí.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.