Škoda Kodiaq - zkušenosti, recenze, test

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 10. 05. 2017,  0x


Škoda Kodiaq podle některých patří mezi hlavní klenoty své značky. Údajně pohodlné a dynamické SUV dokáže velice mile překvapit již ze samotného začátku. Jaké jsou její výhody a kterých slabin se naopak můžeme dočkat?

Typické design, který nemá každá Škoda

Škoda Kodiaq dokáže většinu lidí zaujmout již na první pohled. Nabízí totiž nezvyklou konstrukci a design přídě, které patří mezi hlavní znaky vozu. Z velké části se na zjevu podílel i šéfdesigner Josef Kabaň, který Kodiaqovi uštědřil hned čtyři přední světlomety. Tento styl můžeme samozřejmě vídat u jiných vozů, ale u této značky se objevil teprve prvně. Výhodou je především pro ty, kteří nechtějí auto jako každé jiné. S tímto typem vás zkrátka jen tak někdo nepřehlédne.

Přední diodové světlomety jsou navíc více než praktické. Pokud si připlatíte necelé 4000, výbava může být automaticky doplněna o přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Zajímavý je i další designový kousek, který spočívá v naznačení světelných paprsků v každém z reflektorů. Bezpochyby se jedná prvek, který taktéž zaujme, ale bohužel si někteří řidiči velice často stěžují s tvorbou kondenzace. Konstruktéři tuto skutečnost obvykle komentují tím, že se jedná pouze o vady reprodukční série. Bohužel si ale na tento fakt stěžují i ti, kteří si vůz pořídili po podstatně delší době. Na druhou stranu je ale třeba dobře zmínit, že s pořádně hutným a prostupným světlem z reflektorů jen tak něco nepřehlédnete.

SUV Kodiaq prostorem nezklame

I když oplývá výškou 1655 milimetrů a nabízí osmnáctipalcová kola, bude dobré pro porovnávání zmínit, že je o rovných 164 milimetru kratší než Superb. Naopak, co má Kodiaq se Superbem společného, jsou sedadla a volant.

Přesto zde o místo rozhodně není nouze. Pohodlné SUV nabízí dostatek pohodlí i prostoru, ale někteří tvrdí, že je i tak výhodnější připlatit si za čalouněné sedačky, které v základní výbavě rozhodně neseženete. Důležité je také zmínit, že je v podstatě první škodou, která získala osmipalcový rádoby skleněný displej infotaimentu. I na vzhledu klimatizace se výrazně zapracovalo. Místo matného plastu je zde klavírní lak. Tlačítka po stranách displeje jsou pak podstatně větší, než jsme zvyklí, což je jedině dobře. Lépe se s nimi manipuluje, a zorientujete se v podstatě během několika minut.

U sedmimístného vozu lze samozřejmě očekávat podstatný úbytek zavazadlového prostoru. Někteří si dále v případě míst pro sedm cestujících stěžují na těžkou manipulaci se zadními sedadly a tentokrát i na lehce stísněnější prostor pro osoby robustnějších postav. Cestující s průměrnou postavou a výškou 180 cm ale údajně nemá žádný problém. Do prostoru pro nohy ale pasuje jen tak tak.

Škoda Kodiaq testování za jízdy

Během několika posledních let bylo provedeno hned několik testů, které se specializovaly především na jízdu. Mezi nejpoptávanější a zároveň i nejkupovanější modely jednoznačně patří dieselový čtyřválec. A není se také čemu divit. Právě on měl s jasným pohonem na všechny čtyři největší úspěch. Motor je sice oproti ostatním dieselům o něco hlučnější, ale po nějakém čase jej přestanete téměř úplně registrovat, což platí i pro jízdu na dálnici. I když jeho váha činí necelé dvě tuny, na svižnosti to neubírá. Maximální rychlost pak jen lehce překračuje 200 kilometrů. Jízda je plynulá a pohodlná. Na stovku se údajně dostanete do devíti vteřin, ale odborní tvrdí, že se přesto nemá čekat žádný zázrak. S pohonem 4x4 si sice užijete poměrně rychlou jízdu, ale přesto to nic nemění na tom, že je Škoda Kodiaq spíše dimenzována na ježdění po běžných silnicích. Ve městě s ním pochopitelně také nepřestřelíte. Údajně se jedná o skvělé rodinné auto a leckterého by mohlo potěšit, že při stavbě zadních sedadel se bral ohled i na potřeby dětí.

Vychytávky, na kterých se zapracovalo

Pro dieselový čtyřválec je také typická sedmistupňová automatická převodovka, která výrazně dopomáhá při zrychlování a díky dobrému odstupňování vám pomůže svižně, ale přesto citlivě zrychlit téměř kdykoliv do 150km/hod.

A když už jsme u té převodovky, je zde dobré zmínit, že DGS bezproblémově zvládne až 600 Nm, díky čemuž Škoda Kodiaq dokáže utáhnout i přívěs, a to až o hmotnosti 2,5 tuny, což je jedině výhoda. Menší obtíže se ale objevují v samotné akci, kdy vůz při změně převodu cuká. Údajně se ale jedná o problém, který je u novějších vozů vyladěn.

Škodu Kodiaq lze pořídit již od 693 900 Kč, a nutno podotknout, že i v základní výbavě toho nabízí více než dost. Znalci v oboru ovšem tvrdí, že bude podstatně výhodnější připlatit si za rozšíření. V takovém případě se cena může vyšplhat až na 966 900 Kč.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.